علی مطهری: داعش محصول صهیونیسم است

۲۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۹۳۴۳۵۲ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی مطهری شنبه شب در آیینی که با عنوان «پیروزی اخلاق گرایی و اعتدال» در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار شد، اظهار داشت: امروز بشر به سبب پیشرفتی که در علم و توسعه داشته است، می گویند که با دست خود گور خود را کنده است و این پیشرفت به ضرر خود بشر تمام خواهد شد، اما جهان بینی مذهبی این حرف را قبول ندارد.

وی افزود: ظهور حضرت مهدی(عج) به این معنا نیست که انفجار بزرگ رخ دهد، بلکه قیام مهدی(عج) از نوع رسیدن یک میوه است باید زمانش برسد تا رسیده شود.

وی بیان کرد: این فکر که امام زمان می آید و ایرانی ها را نجات می دهد، اشتباه است، بلکه حضرت مهدی(عج) برای نجات بشریت ظهور خواهند کرد.

وی ابراز داشت: انتخابات سال 92 که یک سال از آن می گذرد نشانه رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران بود، چراکه با وجود تبلیغات هشت ساله دولت دهم مردم راه را از چاه شناختند و فریب افرادی که تازه از راه رسیده بودند و خود را از راستین ها می دانستند، نخوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت ها باید اجازه دهند که مردم خودشان انتخاب داشته باشند، حتی اگر بارها اشتباه کنند بهتر از آن است که متولیان جامعه برای آنها تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه اگر در هر انتخاباتی عده ای بخواهند راه را برای مردم مشخص کنند، جامعه هیچ گاه به یک رشد مناسب نخواهد رسید، اذعان داشت: انتخابات سال 92 دفع یک خطر از انقلاب اسلامی بود، چراکه رخنه فرصت طلبان دفع شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته دچار آفت شده بودیم مانند زمان مشروطه و بلایی که بر سر انقلاب مشروطه آمد و در گذشته کسانی مدیریت کشور را بر عهده گرفته بودند که نظرشان این بود که اگر ما هستیم دیگران نباشند.

این مسئول افزود: زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد، رشد اقتصادی منفی 6 بود و تورم در حدود 40 درصد رشد داشت و خزانه دولت نیز وضع مطلوبی نداشت، بنابراین باید نقطه شروع کار دولت یازدهم را در نظر بگیریم و به تناسب شرایط گذشته از آن انتظار داشته باشیم.

مطهری گفت: دیپلماسی در ایران مسئله حائز اهمیتی است که با قطع رابطه ای که دولت گذشته با غرب انجام داده بود، بعضی فکر می کردند که ایرانی ها مخالف ارتباط هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه دیپلماسی خارجی در دولت یازدهم یک امر مبارک بود که نگاه دنیا به ایران را تغییر داد و آثار مثبت آن را در ماه های اخیر شاهد بوده ایم هر چند که راه نجات کشور را مذاکرات هسته ای نمی دانیم و تکیه بر نیروهای داخلی خود داریم.

وی ابراز داشت: تا زمانی که احزاب قوی در کشور نداشته باشیم دموکراسی به معنای واقعی وجود نخواهد داشت و احزاب مختلف باعث می شوند که دولت در انتخابات و یا تعیین مسئولان مختلف دچار آشفتگی نشود.

مطهری اضافه کرد: در این 10 ماهی که از دولت تدبیر و امید گذشته است تلاش چندانی برای تاسیس احزاب قوی در کشور نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه رئیس جمهور طبق اصل 13 قانون اساسی می تواند به مجلس و قوه قضائیه اخطار بدهد، اذعان داشت: حوادثی که در سال 88 اتفاق افتاده است را می توان از این طریق پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: اگر خلافی صورت گرفته است، باید افراد در دادگاه محاکمه شوند.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بدون ایجاد هیچ شوک اقتصادی به مردم، افزود: یارانه ها باید به تدریج به کمک های غیر مادی تبدیل شود.

مطهری اظهار داشت: از نظر فرهنگ عمومی و مسئله حجاب این دولت با دولت های گذشته تفاوتی نداشته است اما عده ای فریاد وا اسلاما سر داده اند و دولت را تخریب می کنند.

وی اذعان داشت: امروز با وحدت می توان اختلافات را کمتر کرد و اگر مسلمانان با یکدیگر اتحاد داشته باشند گروه داعش که محصول صهیونیسم است نابود خواهد شد، بنابراین اتحاد و برابری مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود.

 


نظر شما :