هشدار بنی گانتس در خصوص قدرت حزب الله

۲۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۱ کد : ۱۹۳۴۱۵۴ سرخط اخبار

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد که ظرفیت و توانایی های حزب الله از جنگ 2006 تاکنون افزایش یافته و اکثر سرزمین های اشغالی هم اکنون در تیررس موشک های این حزب قرار دارد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری کریستین مانیس مانیتور، ژنرال بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل هشدار داد که حزب الله لبنان هم اکنون از اکثر ارتش های جهان قدرتمندتر است. مواجهه با ارتش های عربی در سال های اخیر دیگر چندان مطرح نیست.

 

اسرائیل در حال حاضر با نیروهای غیر کلاسیکی نظیر حزب الله مواجه است که به خوبی مجهز است و از سیستم های پیشرفته استفاده می کنند.

 

وی که در کنفرانس سالانه امنیتی هرزلیا در اسرائیل سخن می گفت، ادامه داد: روسیه، چین، اسرائیل، فرانسه و انگلستان دارای ارتش های قدرتمند و مجهزی هستند؛ حزب الله نیز قدرت عظیمی دارد و می تواند با استفاده از آن بر تمام اسرائیل نفوذ داشته باشد.

 

اظهارات گانتس بازتاب نگرانی بلندمدت رژیم صهیونیستی در قبال افزایش قدرت حزب الله است که شامل تسلیحات، تکنولوژی و نیرو از زمان جنگ 2006 می شود.

 

ظرفیت های شناسایی و ارتباطی حزب الله نیز بهبود یافته است اما مهم ترین تغییر در تجربیات کادر و نیروهای ضربتی حزب الله است که با ورود به جنگ سوریه و جنگیدن به نفع نیروهای دولتی این کشور، توانایی خود را به مراتب افزایش داده اند.


نظر شما :