اوباما با رئیس‌جمهور جدید اوکراین دیدار کرد

۱۴ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۱ کد : ۱۹۳۳۸۳۶ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا برای نمایش حمایت دولت خود از دولت جدید اوکراین، با رئیس جمهور این کشور اروپایی در پایتخت لهستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه الجزیره، «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا به منظور نشان دادن حمایت واشنگتن از دولت جدید اوکراین، با «پترو پروشنکو» رئیس جمهور جدید این کشور در «ورشو» پایتخت لهستان دیدار کرد.

این دیدار امروز، چهارشنبه و در حاشیه سفر اوباما به کشورهای اروپایی صورت گرفت. اوباما در سفر 4 روزه خود به اروپا تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا به همپیمانان اروپایی خود در خصوص ناآرامی های شرق اوکراین که غرب روسیه را متهم به دامن زدن به این تحولات کرده است، تضمین دهد.

گفت وگوی اوباما و پروشنکو قبل از عزیمت وی به بلژیک برای شرکت در نشست گروه 7 صورت گرفت. نشستی که با هدف تقویت مواضع غرب علیه روسیه برگزاری می شود.

روز سه شنبه، 3 ژوئن (13 خردادماه)، اوباما ضمن تهدید روسیه گفت: اقدامات تحریک آمیز روسیه در اوکراین، هزینه بیشتری برای این کشور خواهد داشت و اگر لازم باشد تحریم های بیشتری علیه مسکو اعمال خواهد شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز ، امروز، چهارشنبه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی (TF-1) فرانسه، واشنگتن را متهم کرد که در صحنه بین الملل بیشترین اقدامات تهاجمی را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: «بر هیچ کس پوشیده نیست که تهاجمی ترین و حسابگرانه ترین سیاست در حمایت از منافع شخصی، دقیقاً همه ساله توسط آمریکا دنبال می شود.»

وی ادامه داد: «ما به ندرت در کشورهای خارجی نیروی نظامی داریم اما آمریکا همه جا نیروی نظامی دارد. آمریکا در تمامی جهان پایگاه دارد و در همه جا در سرنوشت دیگر کشورهایی که هزاران مایل با مرزهای آمریکا فاصله دارد، مشارکت دارند.»

امروز پروشنکو، با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز به طور جداگانه در ورشو دیدار کرد و از حمایت های آمریکا و اتحادیه اروپا از کشورش برای «ایحاد فضا جهت بهبود اوضاع» تشکر کرد. به گزارش صدای روسیه، وی همچنین در این دیدار از دولت و ملت آمریکا برای آنچه که او « نبرد در راه آزادی و برقراری دموکراسی» نامید،   قدردانی کرد.

 


نظر شما :