اردوغان رسانه‌های خارجی را جاسوس خواند

۱۴ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۱ کد : ۱۹۳۳۸۳۵ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه رسانه های خارجی را که اخبار اعمال خشونت پلیس این کشور علیه مخالفان دولت در استانبول را پوشش داده و می دهند، جاسوس خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «البغدادیة نیوز»، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در پی انتشار اخبار اعمال خشونت پلیس علیه تظاهرات کنندگان در استانبول در روز شنبه گذشته؛ رسانه های خارجی از جمله «سی ان ان» را جاسوس خواند و آنها را متهم کرد که تلاش دارند در ترکیه آشوب به پا کنند.

وی در سخنرانی هفتگی اش مقابل اعضای حزب عدالت و توسعه این سخنان را اظهار داشت و گفت: رسانه های خارجی هیچ رابطه ای با آزادی مطبوعات ندارند و آنها تنها یک ماموریت دارند و مانند جاسوسها به کار خود ادامه می دهند. این رسانه های بین المللی وارد استانبول شدند تا بزرگنمایی کنند اما دست خالی بازگشتند.

خبرنگار سی ان ان شنبه گذشته برای مدتی کوتاه از سوی پلیس ترکیه دستگیر و سپس آزاد شد.

پلیس و ماموران امنیتی ترکیه طی شنبه و یکشنبه گذشته بیش از 100نفر از کسانی را که قصد داشتند در سالگرد اعتراضات پارک گزی در میدان تقسیم استانبول جمع شوند، بازداشت کردند. شمار دیگری نیز در آنکارا، پایتخت، بازداشت شده اند.

پلیس ضد شورش برای متفرق کردن صدها نفر از معترضان در اطراف میدان تقسیم از گاز اشک آور استفاده کرد.

معترضان شعار می دادند "همه جا تقسیم است، همه جا مقاومت است".

پیش از این رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، به جوانان هشدار داده بود که به دعوت ها برای شرکت در این تجمعات توجه نکنند.

«بی بی سی» در این باره نوشت: سال گذشته سرکوب خشونت آمیز اعتراض به تخریب پارک گزی در مرکز استانبول به تظاهراتی دامنه دار در سراسر ترکیه انجامید. در جریان این اعتراضات چند نفر کشته شدند.

منتقدان دولت آقای اردوغان قصد داشتند که در شهرهای مختلف تجمعاتی بزرگ برگزار کنند اما پلیس به معترضان اجازه نداد که جمع شوند.


نظر شما :