روسیه روابط با مجلس اروپا را به حالت تعلیق درآورد

۱۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۱۷ کد : ۱۹۳۳۷۹۳ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، پوشکوف روز سه شنبه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو گفت : روسیه بطور رسمی تصمیم خود برای تعلیق همکاری ها با مجمع پازلمانی شورای اروپا را به اطلاع این نهاد اروپایی رساند.

وی گفت : هیات روسی در نشست ماه ژوئن مجمع پارلمانی شورای اروپا شرکت نخواهد کرد.

مقام پارلمانی روس افزود : بطور موقت همکاری ها با مجمع پارلمانی شورای اروپا را تا زمانی که تحریم علیه روسیه اعمال می شود متوقف می کنیم.

وی اضافه کرد : سرگئی نارشکین رییس مجلس دومای روسیه اخیرا در نامه ای به رییس مجمع پارلمانی شورای اروپا با تبیین مواضع روسیه در مساله اوکراین و کریمه تصمیم مجمع برای تحریم هیات روسی در این مجلس و سلب اختیارات آنها تا پاییز را مورد انتقاد قرار داد.

مجمع پارلمانی شورای اروپا روز 21 فروردین ماه گذشته قطعنامه ای در مورد کریمه صادر کرد که در آن الحاق این منطقه به روسیه محکوم شده بود.

براساس این قطعنامه، هیأت پارلمانی فدراسیون روسیه تا پایان امسال از حق رأی دادن دراین مجمع محروم شده و اعضای هیأت حق شرکت در نهادهای تصمیم گیری و مدیریتی این مجمع را از دست دادند.

برخی مقامهای روس در آن زمان از امکان خروج کشور خود از مجلس اروپا سخن گفتند.

روسیه بیش از 15 سال است در مجمع پارلمانی شورای اروپا حضور دارد و سالانه 29 میلیون و 500 هزار دلار حق عضویت در آن پرداخت می کند که از نظر تأمین بودجه این مجمع چهارمین کشور به شمار می آید.

روسیه در ماه مارس گذشته با امضای قراردادی با جمهوری خودمختار کریمه که به دنبال برگزاری همه پرسی برای جدایی این منطقه از اوکراین انجام گرفت، آن را به خاک خود ضمیمه کرد.


نظر شما :