حمایت گروه‌های سنی عراق از نخست‌وزیری مالکی

۱۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۲ کد : ۱۹۳۳۷۲۱ سرخط اخبار

 منابع عراقی اعلام کردند که توافقی میان گروه های سنی با ائتلاف دولت قانون صورت گرفته است که براساس آن گروه های سنی از تصدی پست نخست وزیری توسط نوری مالکی برای سومین بار حمایت می کنند.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به ائتلاف گروه های سنی در عراق اعلام کرد توافقی با ائتلاف دولت قانون در خصوص حمایت از نخست وزیری نوری مالکی برای سومین بار وجود دارد.

ائتلاف گروه های سنی شامل بیش از 40 نماینده است که از فراکسیون متحدون به رهبری اسامه نجیفی، رئیس پارلمان عراق از ائتلاف العربیه به رهبری صالح مطلق و از فهرست الوطنیه به رهبری ایاد علاوی جدا شده اند.

این منبع خاطرنشان کرد: براساس توافق های صورت گرفته سلیم جبوری از رهبران ائتلاف گروه های سنی که از ائتلاف متحدون خارج شده است تصدی پست ریاست پارلمان عراق را بر عهده می گیرد.

وی عنوان داشت: براساس این توافق ها جمال کربولی، رهبر ائتلاف گروه های سنی نیز تصدی پست معاون نخست وزیر عراق را بر عهده می گیرد و در مقابل این ائتلاف از کاندیداتوری نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون برای تصدی پست نخست وزیری حمایت می کند.

برآوردهای محافل عراقی حاکی از این است که ظرف چند روز آتی توافق هایی به سرعت میان فراکسیون های سیاسی در خصوص تشکیل دولت جدید صورت می گیرد.

کلید واژه ها: گروه های سنی


نظر شما :