واکنش احمد شهید به یک اعدام در ایران

۱۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۵ کد : ۱۹۳۳۷۱۷ سرخط اخبار

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در اقدامی مداخله جویانه و در حمایت از گروهک تروریستی منافقین در پیام توییتری از اعدام یکی از اعضای این گروهک تروریستی در ایران ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد شهید»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در اقدامی مداخله جویانه در حمایت از گروهک تروریستی منافقین در یک پیام توییتری از اعدام یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در ایران ابراز ناراحتی کرد.

وی در این پیام نوشت: من از اعدام یک زندانی سیاسی در ایران متحیر و ناراحت شدم و این اقدام نقض قانون بین الملل است.

سحرگاه روز یکشنبه 11 خرداد، غلامرضا خسروی سوادجانی که پیشتر به اتهام محاربه از طریق تلاش موثر برای پیشبرد اهداف گروهک منافقین مجرم شناخته شده بود، اعدام شد.

محکوم علیه یاد شده از سال 1360 تا 1365 سابقه دستگیری و محکومیت قضایی در هواداری از جریان نفاق را داشت. وی در بهمن ماه سال 1386 بار دیگر به دلیل ارتباط با این گروهک تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود.

از نامبرده در زمان دستگیری مقادیر زیادی اسناد اعم از مکتوب و تصویری از مراکز مهم کشور از جمله مراکز و تاسیسات نظامی کشف گردید و مشخص شد که وی این تصاویر را به همراه تصاویر و اسناد دیگری از وقایع کشور در اختیار گروهک یادشده و نیز رسانه های مرتبط با آن گروهک قرار داده است.


نظر شما :