واکنش عربستان به پیشنهاد نفتی ایران

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۴:۳۱ کد : ۱۹۳۳۰۶۰ سرخط اخبار

همزمان با پیشنهاد ایران به اعضای اوپک مبنی بر باز کردن جا برای بشکه های نفت صادراتی ایران، وزیر نفت عربستان بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک به این پیشنهاد واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پیشنهاد رسمی زنگنه وزیر نفت به اعضای اوپک مبنی بر باز کردن جا برای بشکه های نفت صادراتی ایران، وزیر نفت عربستان بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک به این پیشنهاد واکنش نشان داد.

علی النعیمی وزیر نفت عربستان با تاکید بر اینکه این کشور و اوپک حدود 40 درصد نفت جهان را تامین می کنند، گفت: نگران عرضه اضافی نفت از سوی ایران و عراق نیستند.

این عضو کابینه دولت ریاض با اعلام اینکه ایران و هر کشور دیگری مشتری خاص خود برای فروش نفت را دارد، اظهار داشت: اقدام احتمالی آمریکا مبنی بر لغو قانون منع صادرات نفت خام باعث عرضه بیشتر از تقاضا در بازار نخواهد شد، زیرا رشد تقاضا هرگونه نفت اضافی در بازار را جذب خواهد کرد.

علی النعیمی افزود: ما بسیار خوشحال می شویم که ببینیم تولیدکنندگان مختلف تولید خود را افزایش می دهند و روانه بازار بین المللی می کنند.

وزیر نفت عربستان خاطرنشان کرد: به خاطر داشته باشید که جهان سالانه بیش از 30 میلیارد بشکه نفت مصرف می کند و کسی باید آن را جایگزین کند، بنابراین هر چقدر نفت بیشتر تولید شود جایگزینی آن نیز بیشتر خواهد شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت هفته گذشته در حاشیه اجلاس انرژی روسیه در جمه خبرنگاران از چراغ سبز اعضای اوپک به منظور باز کردن جا برای بشکه های نفت خام صادراتی ایران خبر داد و اعلام کرده بود: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ایران حدود 1.5 میلیون بشکه نفت صادر می کند.

کلید واژه ها: اوپک وزیر نفت نفت عربستان


نظر شما :