ضراب به ایران تحویل داده می‌شود؟

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۴ کد : ۱۹۳۳۰۴۶ سرخط اخبار

تولگا تانیش، تحلیلگر روزنامه حریت در دفتر واشنگتن، در گزارشی مدعی شد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از وزارت خزانه داری آمریکا، ایران ممکن است از ترکیه خواستار تحویل رضا ضراب برای بررسی ارتباطش با بابک زنجانی باشد.

به گزارش ایسنا، رضا ضراب در عملیات گسترده علیه پولشویی و رشوه در 17 دسامبر 2013 به زندان رفت و پس از سپری کردن 74 روز حبس آزاد شد و چند روز گذشته، ممنوعیت خروج از کشور نیز لغو شد.

این روزنامه نگار درباره رضا ضراب که گفته می شود یکی از شرکای بابک زنجانی است ادعا کرد: یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه داری آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که رفتار دولت ایران درباره بابک زنجانی کسی که توانست تحریم های بین المللی را نقض کند تعجب آور است.

این تحلیلگر روزنامه حریت در ادامه به نقل از وزارت خزانه داری آمریکا نوشت: در حال حاضر با توجه به اینکه زنجانی در زندان به سر می برد تمام افرادی که با وی در ترکیه در ارتباط بوده اند مورد بررسی و پیگرد قرار می گیرند. البته هر کاری در این باره انجام شود به سطح روابط و همکاری های ایران و ترکیه بازمی گردد. ممکن است ایران رضا ضراب را برای بررسی های بیشتر و بازجویی به تهران استرداد کند.

علیرضا بیکدلی سفیر ایران در آنکارا چند روز گذشته در یک نشست خبری با رسانه ها و مطبوعات ترکیه گفت: : من نه با ضراب دیدار کرده و نه این فرد را به طور شخصی می شناسم و تاکنون درباره ارتباط زنجانی و ضراب نه یک خبر موثق و نه یک مدرک قابل قبول دیده ام.

کلید واژه ها: ضراب زنجانی رضا ضراب


نظر شما :