نخستین سفر علمی طلاب زن ایرانی به آمریکا

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۹۳۲۸۳۳ سرخط اخبار

هیلاری کلینتون که به ظاهر برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ آماده می شود، ضمن دفاع از کارکرد خود در وزارت خارجه، اظهارات تندی نیز درباره توافق هسته ای با ایران داشته است. سخنان وزیر دفاع آمریکا در جمع وزرای دفاع کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، مشکلات مالی حزب الله لبنان و نخستین سفر علمی طلاب زن ایرانی به آمریکا از جمله مهم ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

اولین سفر علمی طلاب زن ایرانی به آمریکا

 

همزمان با مذاکرات هسته ای در وین بین ایران و ۵+۱، برای نخستین بار گروهی از طلاب زن حوزه علمیه جامعه الزهرا در یک برنامه علمی به ایالات متحده رفته اند.

باربارا اسلاوین، خبرنگار المانیتور در این باره نوشته است: این نه طلبه که تحصیلات تکمیلی خود را می گذرانند، به دانشگاهی در ایالت ویرجینیا رفته اند. آن ها افزون بر این از واشنگتن و آمیش در لانکستر پنسیلوانیا نیز بازدید کرده اند.

اسلاوین ضمن اشاره به خوش بینی این طلاب به مذاکرات هسته ای اظهار داشته که آن ها تحت تأثیر ارزش های خانواده و سبک زندگی ساده مردم منطقه آمیش قرار گرفته اند.

اولین سفر علمی طلاب زن ایرانی به آمریکا

 

روزنامه لبنانی دیلی استار مدعی شده است که حزب الله لبنان مجبور شده است، برنامه هایی را برای کاهش هزینه های خود در نظر بگیرد. به به نوشته «دیلی استار»، منابع نزدیک به شورای فرماندهی حزب الله گفته اند، تنگناهای مالی دولت ایران و نیز ضرورت کمک به دولت سوریه در کاهش کمک های ایران به حزب الله کارآمد بوده است؛ هرچند انتظار می رود رسیدن به توافق هسته ای تا بیستم جولای، دست ایران را برای کمک به حزب الله باز کند.

این در شرایطی است که دولت های اروپایی و امریکا در حال بررسی بیشتر منابع مالی حزب الله در آمریکای لاتین، آفریقا و کشورهای آسیایی هستند. مؤسسات اسلامی در این کشور ها و تاجران مرتبط با آن ها اصلی ترین منبع تأمین مالی حزب الله هستند.

به تازگی دولت آلمان فعالیت یک مؤسسه خیریه را پس از کشف ارتباط آن با حزب الله ممنوع کرده است. دیلی استار در ادامه نوشته که بیشتر منابع حزب الله از قاره آفریقا تأمین می شود.

اولین سفر علمی طلاب زن ایرانی به آمریکا

 

رسانه های بین المللی و نیز رسانه های منطقه، سخنان وزیر دفاع آمریکا در مراسم افتتاحیه دیدار وزیرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) را مورد توجه قرار داده اند.

به نوشته «رویترز»، چاک هیگل در سخنان خود از این کشور ها خواسته است در برابر تهدیدات مشترکی که می شوند و از جمله ایران متحد شوند. این در شرایطی است که این کشور ها بر سر حمایت دولت قطر از اخوان المسلمین به ویژه در مصر دچار اختلاف شده اند.

هیگل که روز سه شنبه وارد جده شده است، با مقامات عربستانی نیز دیدارهایی خواهد داشت. سخنان وی در شرایطی مورد توجه رسانه ها قرار گرفته که روز سه شنبه وزارت خارجه عربستان، از دعوت این کشور از وزیر خارجه ایران برای سفر به این کشور خبر داد.

اولین سفر علمی طلاب زن ایرانی به آمریکا

 

 

و در پایان اینکه هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا ـ که احتمال می رود در انتخابات سال ۲۰۱۶ نامزد دموکرات ها برای ریاست جمهوری باشد ـ اظهار داشته که به توافق نرسیدن با ایران، بهتر از امضای یک توافق بد است.

به نوشته «واشنگتن پست»، کلینتون که بر سر مسأله سلامتی جسمی خود و نیز موضوع حمله به دیپلمات های آمریکایی در بنغازی مورد حمله جمهوری خواهان قرار گرفته است، در جمع کمیته یهودیان آمریکا از فعالیت های خود در وزارت خارجه برای ایجاد بنایی مستحکم در مذاکرات هسته ای با ایران و دیگر مسائل جهانی سخن گفته است.


( ۲ )

نظر شما :