مایکل مان: مذاکرات سازنده بود

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۵۴ کد : ۱۹۳۲۸۰۳ سرخط اخبار

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت: دور اول مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ پایان یافت و اکنون هیات های مذاکره کننده گروه ۱+۵ در حال رایزنی های داخلی هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به وین، مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از نشست افتتاحیه چهارمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 که به ریاست ظریف و اشتون در مقر سازمان ملل در وین به مدت نیم ساعت برگزار شد، در جمع خبرنگاران حضور یافت و بدون اینکه به جزییات مواردی که قرار است در این دور از مذاکرات بحث شود، اشاره ای کند گفت که هدف این مذاکرات دستیابی به راه حل جامع هسته ای است.

سخنگوی کاترین اشتون با ذکر این نکته که مباحث مقدماتی سازنده بود، یادآور شد: در حال حاضر هیات ها در حال رایزنی های داخلی هستند.

وی افزود: ادامه مذاکرات ایران و گروه 1+5 بعدازظهر پیگیری می شود و این مذاکرات تا روز جمعه ادامه خواهد یافت.

سخنگوی کاترین اشتون در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اینکه مذاکرات بعدازظهر به ریاست ظریف و اشتون برای آغاز نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته ای چه زمانی آغاز خواهد شد، عنوان کرد که زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

مایکل مان همچنین اضافه کرد که ما وارد فاز جدیدی از مذاکرات شده ایم.

به گزارش خبرنگار فارس نشست خبری مایکل مان پنج دقیقه بیشتر به طول نیجامید ولی بعد از پایان این نشست، خبرنگاران در جمع وی حلقه زده و هر کس سؤالات خود را مطرح کرد.

دور چهارم مذاکرات جامع درباره برنامه هسته ای ایران از امروز صبح در وین آغاز شده است.


نظر شما :