آمادگی عربستان برای جایگزینی نفت روسیه

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۷ کد : ۱۹۳۲۷۰۱ سرخط اخبار

وزیر نفت عربستان اعلام کرد که کشورش حاضر است تولید نفت خام این کشور را برای جبران کسری موجود در بارار جهانی افزابش دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الاقتصادیه» عربستان، «علی النعیمی» وزیر نفت عربستان اعلام کرد که کشورش آماده است در صورتی که بحران اوکراین تشدید شود و در نتیجه آن اختلاف های آمریکا و روسیه بالا بگیرد، کمبود نفت خام در بازار جهانی را جبران کند.

النعیمی اعلام کرد با توجه به اینکه عربستان بزرگترین عرضه کننده نفت خام در جهان است در حال حاضر به صورت روزانه 9.6 میلیون بشکه نفت تولید می کند و توانایی افزایش تولیدات را به روزانه 12.5 بشکه را دارد.

وزیر نفت عربستان با اشاره به قیمت جهانی هر بشکه نفت خام برنت تأکید کرد که 100 دلار برای هر بشکه قیمت منصفانه ای برای مصرف کننده و تولیدکنندگان و شرکت های نفتی به شمار می رود و پافشاری کرد که سازمان اوپک باید سقف تولیدات 30 میلیون بشکه در روز را حفظ کند.

بحران اوکراین و حضور نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه منجر به ایجاد تنش میان روابط مسکو و واشنگتن در نتیجه تنش در بازار جهانی نفت در چند ماه گذشته شده بود و قیمت جهانی هر بشکه نفت خام برنت را به 108 دلار رسانده بود که در مارس گذشته هر بشکه نفت خام برنت به ارزش 112.39 دلار معامله شد که بالاترین قیمت عرضه شده در سال جاری به شمار می رود.


نظر شما :