اولاند همه‌پرسی اوکراین را غیرقانونی و نامشروع خواند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۳ کد : ۱۹۳۲۷۰۰ سرخط اخبار

رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی همه پرسی اخیر در شرق اوکراین را بی معنی و فاقد اعتبار و مشروعیت دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه فرانسوی اکسپرس، «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در واکنش به برگزاری همه پرسی در شرق اوکراین، آن را بی معنی و فاقد مشروعیت خواند و حمایت خود از انتخابات ریاست جمهوری 25 مه در این کشور را اعلام کرد.

وی در اظهاراتی در این باره اعلام کرد: «من این انتخابات را همه پرسی نمی نامم چرا که صندوق رأی، حوزه رأی گیری و لیست انتخاباتی وجود نداشت و غیرقانونی و فاقد مشروعیت بود.»

رئیس جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «تنها انتخابات 25 مه است که از وجه قانونی برخوردار است و طی آن رئیس جمهور اوکراین به عنوان مقام قانونی کشور انتخاب خواهد شد. وی تنها قدرت مشروع و قانونی در اوکراین خواهد بود که همه حتی روس ها می توانند با او مذاکره کنند. »

اولاند در پایان گفت: «چنانچه انتخابات 25 مه به دلیل تنش ها یا برخی ممانعت ها برگزار نشود، اتخاذ تحریم های جدید ضروری خواهد شد اما در حال حاضر تقریبا مطمئنم که این انتخابات برگزار خواهد شد.»

رئیس جمهور فرانسه در چارچوب سفر دوره ای خود به منطقه قفقاز، امروز وارد باکو شد و طی روزهای آینده به ارمنستان و گرجستان سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، هزاران اوکراینی روز گذشته بمنظور شرکت در همه پرسی که کی یف آن را «غیرقانونی» می داند، به پای صندوق های رأی رفتند تا در خصوص استقلال این کشور رأی دهند.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :