نگاهی به همکاری های سیاسی - امنیتی پاکستان و عربستان

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۹۳۲۶۹۳ سرخط اخبار

محمدرضا بهرامی: همکاری های اسلام آباد – ریاض به ضرر تهران نخواهد بود

سفیر ایران در افغانستان در میزگرد در حال برگزاری در دیپلماسی ایرانی تاکید می کند که نگاه عربستان به ایران لزوما با نگاه پاکستان به ایران یکسان نخواهد بود.

محمد فرازمند: عربستان در برزخی استراتژیک گرفتار شده است

محمد فرازمند سفیر سابق ایران در بحرین در میزگردی که در دیپلماسی ایرانی برگزار شد تاکید می کند که عربستان سعودی دیگر قادر نیست انسجام مجموعه کوچک شورای همکاری خلیج فارس را که طی 34 سال کاملا در مشتش بوده، حفظ کند.

محمد ابراهیم طاهریان: ایران نگران همکاری های ریاض - اسلام آباد نباشد

سفیر سابق ایران در پاکستان در میزگردی که در دیپلماسی ایرانی برگزار شد تاکید کرد که ایران باید نگاه وسیع تری نسبت به منافع موجود در روابط دوجانبه با پاکستان داشته باشد و چندان ارتباط میان اسلام آباد و ریاض را به تهدیدی برای خود تعبیر نکند.

پیرمحمد ملازهی: اسلام آباد به دنبال ایجاد توازن در رابطه با تهران و ریاض است

پیرمحمد ملازهی کارشناس مسایل پاکستان در میزگردی که در دیپلماسی ایرانی برگزار شد تاکید کرد که منابع منطقه ای قدرت دنبال این هستند که هر کدام به نوعی الگوی اسلامی مورد نظر خودشان را ارایه کنند. در این میان ایران،پاکستان،ترکیه و عربستان هرکدام به دنبال تحقق الگوی اسلامی خود هستند.

محمدعلی مهتدی: عربستان هیچ گاه به بمب هسته ای پاکستان نمی رسد

محمدعلی مهتدی کارشناس مسایل خاورمیانه در میزگردی که در دیپلماسی ایرانی برگزار شد بر این باور است بر خلاف تبلیغات عربستانی ها مبنی بر اینکه در مقابل پروژه هسته ایران ما هم بمب هسته ای داریم و می توانیم آن را در اختیار بگیریم، چنین چیزی را پاکستانی ها اجازه نمی دهند.

تصاویر: نگاهی به همکاری های امنیتی سیاسی پاکستان – عربستان

نشست "نگاهی به همکاری های امنیتی سیاسی پاکستان – عربستان" امروز با حضور کارشناسان و اصحاب رسانه در محل سایت دیپلماسی ایرانی برگزار شد.

کلید واژه ها: پاکستان دیپلماسی ایرانی اسلام آباد ریاض


نظر شما :