تماس‌های محرمانه اروپایی‌ها با دمشق

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۹۳۲۶۸۱ سرخط اخبار

بعد از آنکه روزنامه «وال استریت ژورنال» از تماس سرویس های اطلاعات کشورهای اروپایی با دستگاه اطلاعات سوریه برای دسترسی به اسامی تروریست های اروپایی پرده برداشت، اکنون خبر می رسد غربی ها به صورت مخفیانه در حال ارتباط گیری با درون دمشق هستند تا از بازگشت تروریست های اروپایی به کشورهایشان جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «شام تایمز» سوریه گزارش کرد که کشور بلژیک روز پنجشنبه گذشته میزبان نشستی بین المللی با هدف بررسی حضور تروریست های بیگانه به ویژه اتباع اروپایی در سوریه بود.

در نشست فوق در «بروکسل» وزرای کشور و نمایندگانی از فرانسه، آلمان، اسپانیا، سوئد، هلند، انگلیس، اردن، مغرب ، تونس، ترکیه و آمریکا حضور داشتند.

در واقع کنفرانس بروکسل بیشتر برای دولت هایی بود که در اعزام تروریست به سوریه دست داشتند. در این کنفرانس مشخص شد غرب به دنبال کانال هایی سری در دمشق می گردد تا بدین وسیله مانع از بازگشت تروریسم به کشورهایشان شوند.

روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» نیز در خبری نوشت کنفرانس بروکسل، همکاری با ترکیه را به عنوان بخش مهمی از استراتژی اروپایی ها برای حل مسئله بازگشت تروریست ها از سوریه قرار داد زیرا منطقه جنوب شرقی ترکیه محور تجمع شبکه های مختلف «جهادی» در سوریه است.

در بروکسل پیشنهاد شد با هماهنگی با فرودگاه های ترکیه از بازگشت تروریست ها به کشورهای اروپایی جلوگیری به عمل آید.

همچنین روزنامه «وال استریت ژورنال» اخیرا فاش کرد که سرویس های اطلاعاتی فرانسه، انگلیس، آلمان، اسپانیا با سرویس اطلاعات سوریه سوریه تماس هایی برقرار کرده است برای دسترسی به اسامی ترویست های اروپایی که در سوریه می جنگند.

شام تایمز تأکید کرد: این تماس های مخفیانه  نوعی اعتراف دولت های اروپایی به این است که آنچه در سوریه در جریان است، نه جنگ داخلی بلکه جنگ علیه تروریسم است. اما کشورهای اروپایی در این مورد سکوت مطلق اختیار کرده اند و تنها اسپانیا بدون ذکر جزئیات  به برقراری ارتباطاتی با سازمان های مرتبط سوری اعتراف کرده است.


نظر شما :