کیسینجر: تشدید درگیری‌ها در اوکراین هدف روسیه نیست

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۶ کد : ۱۹۳۲۶۵۱ سرخط اخبار

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»،"هنری کیسینجر" وزیر امور خارجه سابق و یکی از سیاستمداران برجسته و کهنه کار آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» چنین ابراز عقیده کرده است که روسیه طی سال های اخیر تلاش بسیار کرده تا پیشرفت خود را به جهانیان نشان دهد و تشدید درگیری ها در اوکراین جزو اهداف "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه نیست.

کیسینجر گفت: باید این سئوال را از خودمان بپرسیم که آیا او (پوتین) 60 میلیارددلار برای مراسم رسمی افتتاح و اختتامیه بازی های المپیک زمستانی سوچی هزینه کرد تا پیشرفت روسیه را به جهان نشان دهد، ولی 3 روز قبل از آغاز این بازی ها به تحریک اوضاع در اوکراین دست زده است؟ آیا چنین اقدامی عاقلانه است؟ مسلما چنین هدفی در کار نبوده است.

به عقیده این سیاستمدار آمریکایی ولادیمیر پوتین مجبور شده است تا به تحولات در اوکراین که دیگر از کنترل خارج شده، واکنش نشان دهد.

وی افزود: من فکر می کنم که ما باید تلاش بیشتری برای حل و فصل بحران اوکراین انجام دهیم و بعد به فکر آن باشیم که روابط روسیه و اوکراین را مورد بررسی قرار دهیم.

کیسینجر چندی پیش در مقاله ای در روزنامه «واشنگتن پست» اظهار نظر کرده بود که اوکراین را نباید بعنوان کشوری که مواضع غربگرا و یا متمایل به شرق دارد، تلقی نمود. بلکه این کشور، با توجه به موقعیت جغرافیایی خود پلی بین شرق و غرب است و باید با هر دو طرف روابط خوبی داشته باشد.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :