مرکل روسیه را مجددا تهدید کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۱ کد : ۱۹۳۲۵۶۵ سرخط اخبار

صدراعظم آلمان در گفت وگو با یکی از روزنامه های این کشور با مطرح کردن مجدد گزینه تحریم علیه روسیه، از رئیس جمهور این کشور خواست تا خود را در برابر اجرای راهکاری برای حل بحران اوکراین قرار ندهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته نامه آلمانی «اشپیگل»، «آنگلا مرکل» صدراعظم المان از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواست تا خود را در مقابل اجرای راهکاری برای حل بحران اوکراین قرار ندهد.

مرکل به روزنامه آلمانی «راینیشن پست» گفت که رئیس جمهور روسیه در حال حاضر اقدامات کمی برای کاستن از تنش در شرایط خطرناک اوکراین صورت می دهد.

صدراعظم آلمان همچنین گفت: «ضروری است تا در این شرایط دشوار سیاسی برای مذاکره آمادگی داشته باشیم و توانایی خود را حفظ کنیم و در صورت نیاز ما برای اعمال تحریم های بیشتر  (علیه روسیه) آمادگی داریم.اگر چه که ما واقعا نمی خواهیم اینچنین شود.»

وی همچنین گفت که هدف از این اقدام ثبات در اوکراین است و در این زمینه انتخابات 25 می  نقش مهمی ایفا می کند. البته این امکان وجود دارد که اقدامات دیپلماتیک بتواند مانع از اعمال تحریم های بیشتر شود.

«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان نیز در گفت که دوره مانورهای تاکتیکی باید تمام شوند.

اتحادیه اروپا تاکنون 2 دوره تحریم علیه روسیه اعمال کرده است و همچنان این کشور را به دلیل موضع گیری درباره تحولات اوکراین به اجرای تحریم های بیشتر تهدید می کند.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :