سکوت جامعه بین الملل در قبال کشتار مسلمانان

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۹۳۲۴۲۳ سرخط اخبار

پرس تی وی در گزارشی جدید از سکوت جامعه بین الملل درقبال کشتار مسلمانان در بسیاری از کشورها از جمله میانمار، سریلانکا و جمهوری آفریقای مرکزی انتقاد کرد.

گزارش پرس تی وی بر توجه به کشتار بی رحمانه اخیر مسلمانان در سراسر ایالت خشونت زده آسام در شمال شرق هند، جایی که اعضای یک گروه «جبهه دموکراتیک ملی بودولند» ده ها مسلمان را کشته اند، تاکید می کند.

یک زن مسلمان هندی که در این حمله زخمی شده است می گوید: مهاجمان که حدود 30 تا 40 نفر بودند، به اجبار افراد را کنار رودخانه برده و سپس به سمت آنان تیراندازی می کردند؛ مهاجمان سلاح در اختیار داشتند و صورت خود را با پارچه مشکی پوشانده بودند.

در این گزارش همچنین بر توجه به آزار و اذیت طولانی مدت مسلمانان از سوی افراط گرایان بودایی تاکید شده است.

جامعه مسلمان روهینگیا در میانمار از زمان استقلال این کشور در سال 1948 میلادی تاکنون با شکنجه و سرکوب مواجه بوده است.صدها مسلمان روهینگیا در ماه ها خشونت در این کشور کشته و یا زخمی شده اند. هزاران مسلمان دیگر نیز از بیم جان خود، ناگزیر به ترک خانه های خود شده اند.

پرس تی ‎وی همچنین در گزارش تصویری خود به ظلم و ستم افراط گرایان بودایی علیه مسلمانان سریلانکا اشاره کرد.گزارش تصویری پرس تی وی همچنین مسلمانانی را نشان داد که از خشونت در جمهوری آفریقای مرکزی می گریزند.

پرس تی وی در این گزارش به کوتاهی سازمان ملل در اتخاذ هر گونه تدبیر واقعی جهت متوقف کردن حملات علیه مسلمانان پرداخت و از شورای امنیت سازمان ملل خواست با صدور قطعنامه ای الزام آور پایان جرم و جنایت علیه مسلمانان را خواستار شود.


نظر شما :