اوباما باید به اوکراین کمک نظامی و تسلیحاتی کند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۲ کد : ۱۹۳۲۳۰۷ سرخط اخبار

استراتژیست معروف آمریکایی از رئیس جمهور این کشور خواست برای تضمین پیروزی دولت اوکراین سلاح و کمک های نظامی لازم را در اختیار کی یف قرار داده و حمایت افکار عمومی آمریکا در این مورد را بدست آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "زبیگنی برژینسکی" مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در دولت جیمی کارتر از "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا خواست تا اسلحه و تجهیزات نظامی لازم برای عملیات نظامی داخل شهری را در اختیار دولت اوکراین قرار دهد.

برژینسکی که در طول سال های اخیر همچنان یکی از نظریه پردازان سیاست خارجی بشمار می رود، در ستون ویژه خود در روزنامه «پولیتکا» نوشت: اوکراینی ها اگر بدانند از غرب کمک های لازم، بخصوص کمک نظامی که برای دفاع در محیط های شهری لازم است را دریافت خواهند کرد، به جنگ با طرفداران روسیه ادامه خواهند داد.

وی در این مطلب بار دیگر تکرار کرد که روسیه یک تهدید جدی برای اوکراین است و به عقیده وی به همین دلیل لازم است تا دولت ایالات متحده برای تضمین «پیروزی» اوکراینی ها کمک لازم نظامی را به دولت جدید ارائه دهد.

این سیاستمدار از باراک اوباما خواست تا از مردم آمریکا بخواهد و آنها را قانع کند که کمک به دولت جدید اوکراین تا چه اندازه ضروری است و حمایت افکار عمومی را در این رابطه بدست آورد.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :