دیدار با ولادیمیر پوتین در کرملین دردسر جدید ستاره‌های شالکه

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۶ کد : ۱۹۳۱۹۸۱ سرخط اخبار

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به عنوان یکی از حامیان بزرگ تیم فوتبال شاکله آلمان، بازیکنان و عوامل این تیم را به کاخ کرملین دعوت کرده و این به یکی از مشکلات امروز آلمانی ها بدل شده است. رئیس تیم شالکه از این دعوت استقبال کرده و سیاستمداران آلمانی با اعمال فشار خواهان لغو این دیدار هستند.

به گزارش تابناک، گازپروم، شرکت متمول و معظم روسی چندسالی است که فعالیتش را در دنیای فوتبال آغاز کرده و این روزها مسابقه فوتبالی نیست که تبلغات این شرکت را دور زمین آن نبینید. انها علاوه بر خرید یکی دو تیم و تلاش برای خرید سهام باشگاه آ.ث میلان با یک قرارداد بزرگ سالانه ۲۰ میلیون دلار به حساب باشگاه شالکه آلمان واریز می کنند تا آرم آبی رنگشان به عنوان اسپانسر روی پیراهن تیم محبوب آلمانی نقش ببندد.

حالا همین قرارداد وسوسه انگیز موجب شده تا تونیس، رئیس باشگاه شالکه از قبول دعوت ولادیمیر پوتین سخن بگوید و او را یک از طرفداران تیم اش خطاب کند. « این دعوت فقط از طرف رئیس جمهور نیست بلکه تیم هم می خواهد از مسکو و کاخ کرملین دیدار کند. رئیس جمهور روسیه یکی از هواردان ما است و ما را دعوت کرده است.»

حرف های تونیس البته در آلمان واکنش های بسیاری را به همراه داشته و هم حزبی ها آنگلا مرکل دیدار از کرملین را بعد از بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه به نوعی مشروعیت بخشیدن به روسیه می دانند و ان را اقدامی تبلیغاتی در جهت حمایت از روسیه تلقی می کنند. آنها سعی دارند با اعمال فشار مانع دیدار بازیکنان و عوامل تیم شالکه با پوتین در روسیه شوند.

بازار کسب و کار و تجارت آلمان پس از بحران اکراین و سیاست های ضد روسی دولت مرکل فضای نامطمئن و نگران کننده ای را تجربه می کنند. از یک سو آن ها به عنوان بزرگترین صادر کننده کالا به روسیه خواهان حفظ روابط تجاری خود با این این کشور هستند از سوی دیگر سیاست های ضد روسی دولت آلمان و اعمال تحریم ها علیه روسیه دست آن ها را برای حفظ روابط و توسعه ان بسته است.

ماه مارس گذشته بود که در راستای همین نگرانی تجار المانی، جو کیسر، رئیس شرکت زیمنس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مسکو دیدار کرد. دیداری که سروصدای فراوانی در آلمان به پا کرد. حالا و یک ماه بعد از دیدار رئیس شرکت معظم زیمنس با پوتین ستاره های محبوب تیم شالکه باید با رئیس جمهور اسپانسر ثروتمندشان دیدار کنند. دیداری که البته برای مرکل و هم حزبی هایش چندان آسان تمام نخواهد شد. تونیس البته در پاسخ سیاستمداران و برخی هواداران این تیم که به سفر کرملین آن ها اعتراض داشته اند گفته: «ما درباره این موارد حرف نخواهیم زد. ما افرادی ورزشی هستیم نه رهبران جهان. سیاست بازی ما نیست.»


نظر شما :