اوباما: آماده تحریم‌های جدید علیه روسیه هستیم

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۶ کد : ۱۹۳۱۹۷۹ سرخط اخبار

 باراک اوباما امروز (جمعه) اعلام کرد که واشنگتن آماده است تا به تحریم های خود علیه روسیه ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی اظهار کرد: آمریکا امروز با رهبران اروپایی پیرامون تحریم ها علیه روسیه مذاکره و رایزنی خواهد کرد.

وی با بیان این که واشنگتن به دنبال راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای بحران اوکراین است، تصریح کرد: دولت اوکراین توافق ژنو را اجرا می کند و در شرق اوکراین دست به اقداماتی می زند که باید انجام دهد.

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: روسیه به صورت آشکارا و شفاف صحبت نکرده و اقدامات حامیان خود در اوکراین را محکوم نکرده است و ما آماده اعمال تحریم های جدید علیه روسیه هستیم.

وی اظهار کرد: در صورتی که نابسامانی اوضاع درخصوص بحران اوکراین ادامه داشته باشد، ما تحریم ها را علیه بخش های مختلف روسیه اعمال می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درخصوص چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی اظهار کرد: پیونگ یانگ با تهدیدها به هیچ چیز دست نخواهد یافت و تهدیدها تنها به منزوی شدن بیشتر این کشور می انجامد.

وی با بیان این که کره شمالی نه تنها تهدیدی علیه منطقه است، بلکه تهدیدی علیه آمریکا نیز به شمار می آید، اظهار امیدواری کرد که چین از تاثیر و نفوذ خود بر کره شمالی استفاده کند.

باراک اوباما افزود: آمریکا "شانه به شانه" کره جنوبی خواهد ایستاد و با کره شمالی که به قدرت هسته ای دست پیدا کرده است، هم سو نخواهد شد.

وی درخصوص روند صلح خاورمیانه خاطرنشان کرد: همچنان به نفع آمریکا، اسرائیل و فلسطینی ها است تا به توافق صلح دست یابند.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد که تمایل محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فسطین برای آشتی با جنبش حماس به روند صلح کمک نمی کند.

باراک اوباما در ادامه عنوان داشت: اراده سیاسی که برای حل بحران روند صلح در خاورمیانه وجود دارد، کافی نیست.

در همین راستا، رئیس جمهوری کره جنوبی نیز گفت: چهارمین آزمایش اتمی کره شمالی مذاکرات شش جانبه را که با هدف خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ است، به مخاطره می اندازد.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :