لاوروف: نمی‌گذاریم آمریکا توافق اوکراین را تحریف کند

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۹۳۱۹۷۴ سرخط اخبار

وزیر خارجه روسیه روز جمعه با متهم کردن آمریکا به تلاش برای تحریف واقعیات و مفاد توافق چهارجانبه، گفت مسکو در برابر این تلاش ها ایستادگی می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رادیو صدای روسیه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه بار دیگر آمریکا را به تلاش برای تحریف توافق چهارجانبه ژنو متهم کرد و گفت مسکو در برابر این تلاش ها می ایستد.

آقای لاوروف که در جمع گروهی از دیپلمات های جوان این کشور صحبت می کرد، همچنین گفت: «روسیه با قدرت به کاهش درگیری ها بر اساس آنچه در ژنو تفاهم شد، کمک می کند... اما نباید هیچ درخواست یکجانبه ای وجود داشته باشد.»

وی افزود: «اما ما می بینیم که چنین درخواست هایی مطرح می شود. بیش از همه منظورم با آمریکایی هاست که خیلی راحت همه چیز را برعکس جلوه می دهند.»

روسیه، آمریکا، اوکراین و اتحادیه اروپا هفته گذشته توافقی را در شهر ژنو به امضا رساندند که بر اساس آن، همه طرف ها باید برای کاهش تنش در مناطق شرقی اوکراین تلاش کنند. با این حال، طرفین هنوز هیچ گام عملی برنداشته و یکدیگر را به کارشکنی متهم می کنند.

بر اساس آن توافق، قرار بود دولت موقت کی یف عملیات نظامی علیه استقلال طلبان را متوقف و عفو عمومی صادر کند. در مقابل معترضین نیز باید تسلیحات خود را بر زمین گذاشته و مناطق تصرف شده را تخلیه می کردند. با این وجود عملیات نظامی همچنان در این مناطق در جریان است و هیچ یک از گام های پیش بینی شده در توافق ژنو، عملی نشده است.


نظر شما :