پارلمان اوکراین خروج از ان‌پی‌تی را بررسی می‌کند

۰۶ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۸ کد : ۱۹۳۰۵۷۴ سرخط اخبار

کفیل وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد این کشور قصد ندارد دوباره به وضعیت یک قدرت هسته ای بازگردد؛ این در حالی است که مسئله خروج از توافقنامه عدم گسترش هسته ای از هم اکنون در پارلمان اوکراین مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "آندری دشیتسا" کفیل وزارت امور خارجه اوکراین در نشست امنیت هسته ای در لاهه اعلام کرد که این کشور قصد ندارد، به وضعیت یک کشور هسته ای بازگردد.

به گفته وی، اوکراین در آینده نیز چنین اقدامی نخواهد کرد و تصمیم رهبران سابق این کشور در خصوص رها شدن از شر تمامی تسلیحات هسته ای موجود در اوکراین را درست دانسته و بر آن پایبند خواهد ماند.

در پارلمان اعلای اوکراین در تاریخ 20 ماه مارس لایحه ای مطرح شد که بر اساس آن این کشور توافقنامه مربوط به عدم گسترش تسلیحات هسته ای مربوط به اول جولای سال 1968 را فسخ کند. این لایحه قانونی از سوی دو حزب «باتکیوشنا» و حزب «توسعه دموکراتیک برای اوکراین» که رهبری ناآرامی های «میدان استقلال» و سرنگونی دولت "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور سابق این کشور را برعهده داشتند، به پارلمان ارائه شده است.

پیش از این وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این مسئله اعلام کرد که این ابتکارعمل نمایندگان پارلمان اوکراین برای خارج شدن از این توافقنامه، خطرات جدی را در پی خواهد داشت.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :