درخواست آیت الله مصباح برای وحدت شیعه و سنی

۲۷ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۹۳۰۲۲۵ سرخط اخبار

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: درجمهوری اسلامی باید زمینه نزدیک شدن شیعه و سنی به یکدیگر را فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عصر دوشنبه در دیدار جمعی از طلاب شهرستان تایباد افزود: درمناطقی که اهل تسنن و شیعیان درآن به شکل مشترک زندگی می کنند باید این دو مذهب را هر چه بیشتر به همدیگر نزدیک کرد.

وی افزود: امام صادق(ع) فرموده اند که شیعه باید در نماز جماعت اهل سنت حضور پیدا کند، با آن ها خوشرفتاری نماید و برای تشییع جنازه اهل تسنن رفته و حتی اگر به ما جفا می شود باید تحمل کنیم.

وی گفت: حفظ وحدت میان مسلمانان بسیار مهم است و باید زمینه ای فراهم کرد که با دشمنانی که از روی جهل با ما دشمنی می کنند به طرز مناسبی برخورد کنیم.

آیت الله مصباح یزدی اظهار کرد: هم اینک در کشورهای مختلف تشیع روز به روز رواج پیدا می کند، ماباید با ملایمت و دلسوزی آن ها را به سمت خود نزدیک کنیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: علاوه بر نعمت اسلام و تشیع ،نعمت نظام اسلامی و ولایت فقیه را داریم چرا که در تاریخ 1400 ساله اسلام کمتر وجود داشته است و ما وارث دستاوردهای انقلاب هستیم.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: فلسفه آفرینش انسان رسیدن به مقام خلافت اللهی است و در این مسیر نیازمند برنامه مدون به نام دین هستیم که توسط پیامبران آورده می شود.

وی ادامه داد: لازم است پس از پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) گروهی از افراد که همان عالمان دین هستند قرآن را تفسیر کرده و احکام را برای مردم بیان کنند که در غیر این صورت رسالت پیابران ناقص می ماند.

آیت الله مصباح یزدی ابرازکرد: گاهی اوقات استضعاف فکری باعث می شود که برخی نتوانند به حقیقت دست یابند و باید خدا را شکر کنیم که نعمت اهل بیت را داریم.

وی گفت: در اصل دین و اعتقاد به خدا و نبوت کسانی هستند که حتی برای آن ها وجود خدا و انبیاء ثابت شود زیر بار قبول کردن آنها نمی روند ،اگر به رییس جمهوری آمریکا اثبات کنیم که اسلام حق است یک بار نیز گوش او به این حرف بدهکار نیست و آمریکایی ها برای دستیابی به مقاصد خود می خواهند اصل دین ما را نابود کنند.

وی تاکید کرد: غربی ها اگر در زبان از دین ما حمایت می کنند ابزاری برای فریب دادن مردم ماست.


نظر شما :