فابیوس نخست وزیر فرانسه می‌شود

۱۹ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۹۲۹۸۸۲ سرخط اخبار

روزنامه القدس العربی به نقل از منابع مطلع گزارش داد که وزیر خارجه فرانسه تا یک ماه آینده به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس روزنامه «القدس العربی»، به نقل از منابع نزدیک به «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه گزارش داد که اولاند تا یک ماه دیگر تغییراتی را در کابینه اعمال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش اولاند بعد از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر که امیدوار است در آن حزب حاکم شکست بخورد «لوران فابیوس» جایگزین «مارک ایگولت» خواهد شد.

این منبع همچنین گزارش هایی درباره عهده دار شدن پست نخست وزیری توسط وزیر کشور فرانسه را رد کرد و افزود: رئیس جمهور فرانسه به خوبی می داند که «مانوئل والست» وزیر کشور به دنبال شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه است و اولاند به دنبال این است که برای یک دوره دیگر در انتخابات شرکت کند به همین دلیل والست را به عنوان نخست وزیر انتخاب نخواهد کرد.

بر اساس آخرین نظرسنجی که در روزنامه «لوپاریزین» منتشر شده محبوبیت فابیوس افزایش پیدا کرده و میزان محبوبیت او در میان شهروندان فرانسوی به دلیل تلاش او برای دخالت نظامی فرانسه در مالی و آفریقای مرکزی به 63 درصد رسیده است.


نظر شما :