«عملیات افشای کامل» از بندرعباس تا بندر ایلات رژیم اسرائیل

۱۷ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۹۲۹۷۷۷ سرخط اخبار
«کشتی ایرانی حامل سلاح به مقصد غزه در زمان کمپین سالانه ی آی پک علیه ایران انجام شده است، تصادف شگفت انگیز؟ یا همان دروغ شکست خورده» این جملات نخستین واکنش وزیر امور خارجه ایران به ادعای توقیف یک کشتی حامل سلاح از ایران به مقصد غزه در قالب یک توئیت در توئیتر بود.ماجرایی که مقامات صهیونیستی آن را عملیات افشای کامل نام نهاده اند. ظریف البته بعدا در اندونزی هم ادعای اسرائیلی ها را به استهزاء گرفت :نتانیاهو در واشینگتن است... و ناگهان... یک کشتی ایران را با سلاح می گیرند. فقط تصادف بود؟
 
توقیف کشتی حامل سلاح یا همان عملیات افشای کامل اگر چه ادعا می شود مسیری از بندر عباس تا بندر سودان را طی کرده است،اما آنچنان که مقامات آمریکایی و اسرائیلی می گویند بیشتر بین تل آویو و واشنگتن در جریان بوده است.
 
آن گونه که «بی بی سی» گزارش داده جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه، تائید کرده که دولت باراک اوباما از همان ابتدا، از حرکت کشتی "کلوس-سی" آگاه بوده است، تا حدی که سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، درباره محموله کشتی و عملیات احتمالی با همتای اسرائیلی اش گفتگو کرده بود.
 
ارتش رژیم اسرائیل مدعی است که کشتی مذکور، حامل راکت های ام-۳۰۲ (ساخت سوریه)، از بندر عباس عازم بندر سودان، مرکز ایالت دریای سرخ سودان بود که در آب های آزاد و به فاصله ۱۶۰ کیلومتری این بندر ره گیری و توقیف شد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه اما در این ارتباط می گوید: ایالات متحده و اسرائیل از طریق کانال های اطلاعاتی و نظامی و نیز مشاوران امنیت ملی درباره این موضوع تماس های مستمر داشته اند... 
 
مدت کوتاهی پس از آگاه شدن از حرکت قریب الوقوع کشتی، کاخ سفید از وزارت دفاع خواست که آن را زیر نظر بگیرد و گزینه های عملیاتی مختلفی را آماده کند تا اگر لازم شد اقدام یک جانبه احتمالی انجام شود."او می افزاید:ما از نظر اطلاعاتی و نظامی هماهنگی نزدیکی با مقام های اسرائیلی داشتیم. اسرائیل در نهایت تصمیم گرفت که در این مورد ابتکار عمل را به دست بگیرد.
 
وزیر خارجه ایران اگر چه به صراحت از وجود سناریویی صهیونیستی سخن نگفته است،اما با تمسخر این خبر و اشاره به  همزمانی آن با سفر نتانیاهو به آمریکا نشان داده که او نیز معتقد است این خبر یک جنجال تبلیغاتی از جانب صهیونیست هاست.صهیونیست هایی که روحانی رئیس جمهور و ظریف وزیر امور خارجه بارها اشاره کرده اند که در ماه های اخیر به دلیل فعالیت های دیپلماتیک ایران منزوی شده اند.
 
طبیعتا در چنین فضایی که دولت ایران تعامل و دیپلماسی را برگزیده است، چنین اقدامی عقلایی و منطقی نیست و طبیعتا کسانی که از رویکرد جدید دولت ایران نگران هستند به دنبال بر هم زدن قاعده بازی هستند. عقلانیت دشمن افراطی گری است و دیپلماسی دشمن جنگ.افرادی که خواهان جنگ بین ایران و آمریکا هستند به نام مشخص هستند.افرادی که تعدادشان در میان هیات حاکمه صهیونیست ها و دولت آمریکا کم هم نیست.چه کسانی نگران حل شدن پرونده هسته ای ایران هستند؟هدف هم مشخص است فشار بیشتر بر ایران و گنجاندن موارد بیشتری در مذاکرات ایران و 1+5.به همین سادگی .
 
آنان،جنگ طلبان، یا جنگ با ایران را می خواهند و یا خلع سلاح کامل ایران را.آنان پس از مساله هسته ای،برنامه موشکی را هدف قرار می دهند. تیم مذاکراتی ایران هم نشان دادند که در این موارد کوتاه نیامده و نخواهند آمد.آنان فرزندان انقلاب هستند.سربازان جبهه دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران.

( ۱ )

نظر شما :