وزیر خارجه اسپانیا پس از 10 سال به ایران می‌آید

۱۰ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۹۲۹۳۹۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه اسپانیا امروز شنبه به تهران سفر می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، "ˈخوسه مانوئل گارسیا مارگالو" وزیر خارجه پادشاهی اسپانیا در این سفر که تا سه شنبه آینده (4 مارس) ادامه دارد با مقامات ارشد ایرانی دیدار می کند.

وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه ای به این مناسبت اعلام کرد:  هدف از این سفر، تقویت روابط دوجانبه و مبادله نظر درباره مهمترین مسائل منطقه ای و جهانی از جمله مسئله هسته ای ایران است.
وزیر خارجه اسپانیا در سفر به ایران از شهرهای اصفهان و تهران دیدار می کند.

این نخستین سفر یک وزیر خارجه اسپانیا به ایران از سال 2004 تاکنون است.

وزیر خارجه اسپانیا در این سفر علاوه بر دیدار با همتای ایرانی اش محمدجواد ظریف با حسن روحانی رئیس جمهور، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، علی لاریجانی رئیس پارلمان و اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ملاقات می کند.

قبل از این روحانی و نخست وزیر اسپانیا در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک آمریکا با یکدیگر دیدار کرده بودند.

تهران در ماه های اخیر و به وِیژه پس از امضای توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5، میزبان سفرهای پرشمار وزرای خارجه و مقامات ارشد کشورهای مهم منطقه و جهان به ویژه اروپایی است.

در هفته های اخیر شماری از وزیران خارجه کشورهای اروپایی از جمله وزیر خارجه لهستان، سوئد، بلژیک، ایتالیا و یونان با سفر به تهران با مقامات ارشد ایرانی دیدار و گفتگو کردند.

کلید واژه ها: اسپانیا


نظر شما :