نباید به مذاکرات هسته‌ای دید منفی داشت

۰۸ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۰:۰۸ کد : ۱۹۲۹۳۳۰ سرخط اخبار
به گزارش خبرنگار مهر در قم، هنگامی که علی لاریجانی پیش از ظهر پنجشنبه در گردهمایی ائمه جماعات مساجد و ادارات و روحانیون مستقر استان قم سخنرانی می کرد، یکی از ائمه جماعات در این گردهمایی خطاب به لاریجانی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند به مذاکرات هسته ای بدبین هستند ولی شما می گوئید خوش بین هستید.
 
لاریجانی در پاسخ به دغدغه وی در مورد واگذاری تاسیسات هسته ای در جریان مذاکرات گفت: مطمئن باشید در بحث هسته ای دارای نظاماتی هستیم.
 
وی اظهار کرد: جایی که رهبری فرمودند بدبین هستیم مربوط به مذاکره با آمریکا است ولی در مورد مذاکرات هسته ای فرمودند که ما به تعهداتمان پایبندیم. مگر می شود مذاکرات مهمی بدون هماهنگی در کل کشور انجام شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه ایران همیشه دنبال مذاکره بوده یک اصل ثابت است. ایران هیچ وقت نگفته با مذاکره مخالف است.
 
وی با بیان اینکه مذاکرات این چنینی در کشور جایگاه خاصی دارد، گفت: البته سلیقه های سیاسی در مذاکرات تاثیر دارد.
 
لاریجانی گفت: اینکه گفته می شود مذاکرات می توانست بهتر باشد را نمی توان نفی کرد ولی در کل حرکت غلطی نیست.
 
وی با اشاره به اینکه مسئولان هم در مجلس به این دغدغه ها جواب می دهند تصریح کرد: در کل این مذاکره نباید نگاه منفی داشت ولی در گام نهایی باید دقت نظر داشت که هم نیازهای کشور تامین شود و هم از فناوری هسته ای و منافع کشور صیانت شود.
 
نماینده قم در خانه ملت خطاب به ائمه جماعات گفت: دغدغه های شما در جای خودش درست است اما نباید مایوس باشیم. اینکه گفته می شود که همه چیز را از دست دادیم درست نیست. همه چیزها سر جایش هست.

نظر شما :