درخواست نخست وزیر لیبی از جامعه جهانی

۰۷ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۲۹۲۵۵ سرخط اخبار

 نخست وزیر لیبی اعلام کرد که از جامعه بین الملل خواسته تا بر جمع آوری سلاح از این کشور نظارت داشته باشد.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، علی زیدان، نخست وزیر لیبی با بیان اینکه از جامعه بین الملل خواسته تا بر روند جمع آوری سلاح در این کشور و روند امحای آن نظارت داشته باشد تاکید کرد: باید جامعه بین الملل ضامن روند جمع آوری سلاح در لیبی باشد.

وی با بیان اینکه دولت لیبی می خواهد نیروهای پلیس و ارتش را جهت برقراری امنیت و ثبات در کشور تقویت و تجهیز کند از تمام سربازان و افسران ارتش و پلیس خواست تا به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

در همین راستا هیات سازمان ملل حامی لیبی در بیانیه ای اعلام کرد که نسبت به ادامه ترورها، انفجارها، ربودن ها و حملات ها در لیبی به شدت نگران است.

از سوی دیگرعلی محمد محیریق، وزیر برق لیبی اعلام کرد که درگیری های پی در پی از چند روز گذشته میان شبه نظامیانی که برای وزارت دفاع کشور فعالیت می کنند باعث تخریب نیروگاه برق در منطقه "السریر" در جنوب کشور و در فاصله 90 کیلومتری یکی از میدان های نفتی شده است.

وی با بیان اینکه حدود 120 راکد به نیروگاه برق اصابت کرده است عنوان داشت که نمی داند که آیا این تخریب های به وجود آمده تا پیش از تابستان آتی اصلاح می شود یا خیر.

وی خاطرنشان کرد که دولت بودجه کافی برای انجام تغییرات لازم را در اختیار ندارد که احتمالا هزینه آن به حدود 240 میلیون دلار می رسد.


نظر شما :