بازتاب حمله تروریستی به کنسولگری ایران در پیشاور

۰۶ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۲۹۲۱۱ سرخط اخبار

بازتاب حمله تروریستی به کنسولگری ایران در شهر پیشاور پاکستان، ادعای انعقاد یک قرارداد مهم تسلیحاتی میان ایران و عراق، برنامه وزیر خارجه ایران برای سفر به هند در راستای ارتقای روابط با این کشور و سفر صدراعظم آلمان به سرزمین های اشغالی با هدف گفت و گو درباره ایران و فلسطین، از جمله مهم ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 

ایران و عراق قرارداد مهم تسلیحاتی امضا کرده‌اند؟


به گزارش «تابناک»، خبر واقعه حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، مهم ترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون در شمار بسیاری از مطبوعات جهانی بازتاب یافته است.

روزنامه «لس آنجلس تایمز» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد، یک عامل انتحاری، خودرویی پر از مواد منفجره را در نزدیکی کنسولگری ایران در شهر پیشاور پاکستان منفجر کرده که به کشته شدن دو سرباز پاکستانی و مجروح شدن ده تن دیگر منجر شده است.

این روزنامه اشاره می کند، هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته، ولی به تازگی مجموعه ای از بمب گذاری ها و قتل های هدفدار از سوی گروه های افراط گرا در شهر پیشاور رخ داده است.

ایران و عراق قرارداد مهم تسلیحاتی امضا کرده‌اند؟


انتشار خبری در «رویترز» مبنی بر بستن یک قرارداد تسلیحاتی میان ایران و عراق، از جمله دیگر موضوعات پر بازتاب امروز است. این خبرگزاری می نویسد، بر پایه اسنادی که به دستش رسیده، ایران قراردادی برای فروش سلاح و مهمات به ارزش ۱۹۵ میلیون دلار با عراق به امضا رسانده است.

به ادعای رویترز، این قرارداد، تحریم فروش تسلیحات از سوی ایران را که توسط سازمان ملل تصویب شده، نقض می کند. بنا بر این مطلب، توافق نامه یادشده در ماه نوامبر و چند هفته پس از آن به امضا رسیده که نوری المالکی، نخست وزیر عراق در سفر خود به واشنگتن از مقامات آمریکایی درخواست سلاح برای مبارزه با القاعده کرده بود، ولی آمریکا در این امر تعلل کرده بود.

ایران و عراق قرارداد مهم تسلیحاتی امضا کرده‌اند؟


برنامه سفر وزیر خارجه ایران به هند، موضوع دیگری است مورد توجه برخی مطبوعات، از جمله «گالف تودی» قرار گرفته است. این روزنامه با اشاره به اینکه محمد جواد ظریف می خواهد در روزهای آتی به هند سفر کند، این سفر را تلاشی از سوی ایران برای گشودن فصلی جدید در روابط با هند توصیف کرده است. در جریان این سفر که قرار است دو روز به طول بینجامد، ظریف به منظور تحکیم پیوندهای دوجانبه، گفت و گوهایی با مقامات هندی انجام خواهد داد. قرار است در این گفت و گو ها، درباره مسائلی از جمله تحولات افغانستان، مبارزه با خشونت و افراطی گری و همچنین ارتقای روابط تجاری و اقتصادی ایران و هند بحث و تبادل نظر صورت پذیرد.

ایران و عراق قرارداد مهم تسلیحاتی امضا کرده‌اند؟


در پایان در میان دیگر مطالب، خبرگزاری فرانسه به موضوع سفر آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان به سرزمین های اشغالی پرداخته است. این خبرگزاری می نویسد، روز گذشته مرکل به سرزمین های اشغالی سفر کرد تا درباره مذاکرات هسته ای ایران و همچنین راهکار «دو دولت» در مسأله فلسطین، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت و گو کند. در سخنانی پیش از سفر مرکل، نتانیاهو گفته بود که امیدوار است آلمان و دیگر کشورهای عضو گروه ۱+۵، بر «خواسته های اصیل» برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تأکید کنند.

کلید واژه ها: هند


نظر شما :