موضوعی که باعث وحشت حکام سعودی شده است

۰۵ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۵ کد : ۱۹۲۹۱۷۶ سرخط اخبار

تایمز لندن با اشاره به حضور نزدیک به 3 هزار تبعه سعودی در سوریه، نوشته است بازگشت احتمالی این افراد به عربستان مقامات این کشور را به شدت نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه تایمز لندن به نقل از منابع حکومتی عربستان نوشته است آمار اتباع این کشور که برای نبرد در کنار گروه های تروریستی به سوریه سفر کرده اند، چند برابر رقمی است که پیش از این تصور می شد. همین موضوع و تبعات بازگشت این افراد به عربستان موجب نگرانی حکام عربستان شده است. 

عربستان چندی قبل نیز با صدور حکمی به ظاهر اتباع خود را از حضور در جنگ های خارجی منع کرده و برای ناقضان این دستور حکم زندان در نظر گرفت. ریاض همچنین هفته گذشته «بندر بن سلطان» را از ریاست دستگاه اطلاعات کنار گذاشته و «محمد بن نایف» را که زمانی مسئول مبارزه با نیروهای القاعده در خاک عربستان بوده را جایگزین وی کرد. به همین جهت به نظر می رسد، عربستان که خود حامی اصلی گروه های تروریستی فعال در سوریه است، به شدت از بازگشت این افراد به عربستان و احتمال انجام اقدامات تروریستی نگران شده است.

به نوشته تایمز لندن، دولت عربستان اکنون پذیرفته است که بیش از 1000 تبعه این کشور برای نبرد به سوریه رفته اند. در همین حال، سرویس های اطلاعاتی غربی می گویند این رقم بسیار بیشتر است و نزدیک به 3 هزار تبعه سعودی اکنون در حال نبرد در سوریه هستند. علاوه بر این، صدها تبعه این کشور هم به گروه های تروریستی فعال در عراق پیوسته اند.


نظر شما :