ظریف: در بعضی موضوعات تفاهم و در برخی تفاوت دیدگاه وجود دارد

۰۱ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۶ کد : ۱۹۲۸۹۷۷ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگاران اعزامی ایرنا به وین، رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران روز پنجشنبه پس از پایان مذاکرات وین در نشست مشترک خبری با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با قدردانی از دولت اتریش و نمایندگی سازمان ملل در وین به دلیل میهمان نوازی خوب از مذاکره کنندگان افزود: سه روز کاری بسیار مفید و فشرده داشتیم و احساس دوطرف این است که شروع خوبی برای کار دشواری که پیش رو داریم،بود.

ظریف افزود: موضوعاتی را که باید به آنها برای رسیدن به راه حل نهایی و توافق جامع پرداخته شود مورد بررسی و تبادل نظر قراردادیم.

وی اضافه کرد: در این مذاکرات علاوه بر بحث هایی که در سطح سیاسی داشتیم کار فنی را هم آغاز کردیم و درمورد چارچوب زمانی نیز توافق کردیم تا در 4 ماه آینده به صورت مقدماتی بحث ها را دنبال کنیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در این مذاکرات همچنین درمورد چارچوبی که برای رسیدن به راه حل نهایی به ما کمک کند توافق کردیم در همین رابطه متخصصان فنی در ماه مارس با یکدیگر ملاقات می کنند و ما و خانم اشتون نیز در روز 17 مارس قبل از فرارسیدن نوروز جلسه بعدی را خواهیم داشت.

وی افزود: فضای مذاکرات جدی بود و برای اولین جلسه قدری هم مثبت تر از آن بود که پیش بینی می شد .

وی با تاکید بر اینکه تنها در موضوع هسته ای در مذاکرات بحث می شود، اضافه کرد: نمی پذیریم کسی برای ما نسخه و راه حل بپیچد.

ظریف گفت: هیچ کس این امکان را نداشته و نخواهد داشت که موضوعی را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند.

رییس هیات مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدوای کرد: در کوتاه ترین فرصت یعنی تا پایان تیرماه مذاکرات به نتیجه برسد.


نظر شما :