ظریف عازم وین شد

۲۸ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۹۲۸۷۹۲ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه بامداد امروز در راس هیاتی برای آغاز دور جدید گفت وگوهای ایران و 1+5 با هدف مذاکرات درباره گام نهایی توافق نامه ژنو، عازم وین شد.

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به سرپرستی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ساعت 2 بامداد امروز تهران ترک کرد.

این مذاکرات دوشنبه شب در ضیافت شام محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در اقامتگاه سفیر ایران در وین آغاز می شود، و دو طرف موضوعات مربوط به چگونگی و چارچوب های کاری مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را بررسی می کنند.

ساعت 11 صبح سه شنبه (29 بهمن ماه) نشست ایران و 1+5 با حضور محمد جواد ظریف و کاترین اشتون و مدیران سیاسی 1+5 ادامه می یابد. قرار است در این گفت وگوها چارچوب مذاکرات و موضوع های گفت وگو برای اجرایی کردن گام نهایی توافق نامه ژنو که در برنامه اقدام مشترک آمده است، مشخص شود.

ظریف و اشتون توافق کرده اند که هر ماه برای ادامه مذاکرات یک نشست در سطح عالی داشته باشند که براین اساس ظریف و اشتون در اواخر اسفند یا پس از تعطیلات نوروز، دیدار دیگری با هم خواهند داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته این مذاکرات را سخت و فشرده توصیف کرد و تاکید کرد که در این گفت وگوها حقوق هسته ای ملت ایران حفظ خواهد شد.

ظریف همچنین گفت: که در این گفت وگوها درباره بعضی مواضع آمریکا علیه کشورمان و اظهارات بی مورد مقامات این کشور نیز با 1+5 گفت وگو خواهد داشت.

در این سفر، سیدعباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد، داوود محمدنیا، محمد امیری و رحیمیان، ظریف را همراهی می کنند.

همچنین هیات آمریکایی روز گذشته اعلام کرد که دو نفر را به ترکیب تیم مذاکره کننده خود افزوده است.

اعلام شده که سایر هیات های 1+5 با ترکیب قبلی در نشست حضور پیدا می کنند.

قرار است این گفت وگوها تا ظهر روز پنجشنبه ادامه یابد و پس از آن در صورت نیاز به ادامه گفت وگوها زمان آن تمدید می شود و اقامت هیات ها در وین طولانی تر خواهد شد.

کلید واژه ها: جواد ظریف


نظر شما :