کره شمالی آماده انجام یک آزمایش اتمی است

۲۱ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۹۲۸۵۴۶ سرخط اخبار

وزیر دفاع کره جنوبی گفت: کره شمالی آماده انجام یک آزمایش اتمی و آزمایش موشکی دیگر است و انجام آن فقط به تصمیم رهبران این کشور بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یونهاپ، وزیر دفاع کره جنوبی گفت که کره شمالی آماده انجام آزمایش هسته ای است اما هنوز نشانه انجام فوری آن در سایت هسته ای شمال شرق این کشور وجود ندارد.

«کیم کوان جین» در یک نشست پارلمانی گفت: پیونگ یانگ برای انجام یک آزمایش اتمی زیرزمینی در سایت «پیونگی ری» آماده است.

وی افزود: کره شمالی همچنین گام های اولیه برای یک آزمایش موشکی در سایت «تونگچانگ ری» در شمال غرب این کشور را برداشته است.

وی تاکید کرد که انجام آزمایش اتمی و آزمایش موشکی کره شمالی فقط به تصمیم رهبران این کشور بستگی دارد. در گذشته آزمایش های موشکی و اتمی کره شمالی مرتبط با یکدیگر بوده اند.

وزیر دفاع کره جنوبی تاکید کرد که ما از نزدیک تحرکات نظامی کره شمالی را دنبال می کنیم و برای هر اقدام تحریک آمیز آماده ایم.

کره شمالی قبل از آزمایش اتمی سال گذشته خود موتور موشک دوربرد KN-08 را آزمایش کرده بود و در حال حاضر به دنبال ساخت موشک قاره پیمای با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است.

به گفته سرویس اطلاعاتی کره جنوبی در اکتبر، کره شمالی در سال 2013 در سایت تونگچانگ ری چندین موتور موشکی آزمایش کرده است.

کره شمالی تاکنون 3 بار در سال های 2006، 2009 و 2013 آزمایش هسته ای اورانیومی و پلوتونیومی انجام داده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که کره جنوبی و آمریکا در تدارک برگزاری رزمایش مشترک نظامی در نزدیکی آب های کره شمالی هستند.

کره شمالی نسبت به برگزاری این رزمایش مشترک هشدار داده است.

کلید واژه ها: کره جنوبی آزمایش اتمی


نظر شما :