کری: توافق هسته‌ای با ایران نتیجه تحریم‌ها بود

۱۱ بهمن ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۰ کد : ۱۹۲۸۱۰۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که توافق هسته ای با ایران در نتیجه تحریم ها بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، جان کری در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود در برلین در مورد توافق هسته ای ایران و 1+5 گفت: «توافق هسته ای با ایران در نتیجه تحریم ها بدست آمده است.»

کری که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده، درباره بحران سوریه نیز گفت که همه گزینه ها برای وادار کردن نظام سوریه به دست کشیدن از سلاح های شیمیایی مطرح است. وی پیشتر هم گفته بود که گزینه نظامی علیه سوریه هیچ گاه از روی میز کنار نرفته است.

کری امروز هم تاکید کرد که روسیه باید نظام سوریه را ملزم به از بین بردن سلاح های شیمیایی خود کند.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست در مورد اوضاع اوکراین نیز صحبت کرد و گفت آنچه که دولت این کشور به مخالفان پیشنهاد کرده، هنوز کافی نیست. کری قرار است در حاشیه نشست مونیخ با چند تن از سران اصلی مخالفان دولت اوکراین دیدار کند.

اوکراین از 2 ماه قبل و با حمایت اتحادیه اروپا و آمریکا و بعد از خودداری دولت از امضای پیمان تجارت آزاد با بروکسل، صحنه تظاهرات حامیان اتحادیه اروپا بوده است. «ویکتور یانوکویچ» رئیس جمهور اوکراین پست نخست وزیری و تغییر در قانونی اساسی را برای آرام کردن اوضاع به مخالفان پیشنهاد داده است. پارلمان اوکراین هم قانون محدودیت تظاهرات را لغو و همچنین اعلام عفو عمومی کرده است.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :