طرح آمریکا برای حضور ایران در حاشیه نشست

۳۰ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۹۲۶۳۴۸ سرخط اخبار

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد اصرار آمریکایی ها برای حضور نداشتن ایران در نشست ژنو ۲ باعث شکست این نشست خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از السفیر، میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه به معارضان سوری گفته که حضور نیافتن ایران در ژنو 2 تصمیم آمریکا بوده که همین مسئله باعث می شود ایران به تصمیمات ژنو 2 پایبند نباشد و کمکی به حل بحران سوریه نکند.

بوگدانف تاکید کرد که اصرار آمریکایی ها بر این مسئله (نبود ایران در ژنو 2) نشست را به شکست می کشاند و حمایت آنها(ایران) به ما در حل بحران کمک می کند.

این درحالی است که روز گذشته اخضر ابراهیمی پس از مذاکرات با نمایندگان آمریکا و روسیه برای برگزاری نشست ژنو 2 خبر داد که پس از گفت وگوها قرار شد عربستان در این نشست حضور یابد ولی به دلیل مخالفت آمریکا ایران در ژنو 2 حضور نخواهد یافت.

در چنین شرایطی رابرت فورد آخرین سفیر آمریکا در دمشق که اکنون نقش مهمی در هدایت مخالفان سوری دارد، درباره عدم حضور ایران گفته، تصمیم گرفته شده که نمایندگانی از ایران، ترکیه، عربستان، فرانسه و دیگر قدرت های منطقه در محلی خارج از مقر سازمان ملل حضور داشته باشند تا مذاکرات ژنو 2 را پیگیری کنند و در صورت نیاز از آنها کمک گرفته خواهد شد.


نظر شما :