باقی ماندن اسد بهتر از حکومت تندروهای اسلامی است

۳۰ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۹۲۶۳۴۱ سرخط اخبار

وزیر خارجه روسیه گفت که غربی ها معتقدند باقی ماندن اسد در سوریه بهتر از تندروهای اسلامگرا در این کشور است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: نگرانی دیپلمات های غربی روز به روز افزایش می یابد. دیپلمات های غربی می گویند باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه در قدرت بهتر از این است که افراط گرایان اسلامی در این کشور  حکومت کنند.

لاوروف ادامه داد: این موضوع تنها محدود به نشست های خصوصی نیست بلکه چنین مطلبی در سخنان علنی مقامات غربی نیز گفته می شود. این ایده به ذهن خیلی از همکاران غربی رسیده است. باقی ماندن بشار اسد در سمت ریاست جمهوری سوریه نسبت به سیطره تروریست ها بر این کشور، خطر کمتری برای سوریه دارد.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد حل مسئله مشارکت ایران در نشست ژنو با موضوع آینده سوریه، نیازمند تماس های بیشتری در سطح وزیران است.

لاوروف ادامه داد: سازوکار جدیدی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران به زودی آماده می شود و چیزی وجود ندارد که این روند را با شکست روبه رو کند. توافق ژنو انجام بازرسی های گسترده تری از تاسیسات هسته ای ایران را تایید می کند.

"گنادی گاتیلوف" معاون وزیر خارجه سوریه هم گفت که فهرست حاضران در نشست ژنو -2 درباره سوریه، شامل حدود 30 کشور به جز ایران است زیرا آمریکا تاکید کرد که حضور ایران در ژنو -2 برای واشنگتن غیرقابل قبول است.

گاتیلوف ادامه داد: حمایت از مشارکت تهران در نشست ژنو -2 را دوباره تکرار کردیم. ما اطمینان داریم که مشارکت ایران در ژنو -2 مهم است.
وی افزود: طرف آمریکایی همچنان با مشارکت ایران در ژنو -2 مخالفت می کند. حل این مسئله نیازمند تماس های بیشتری در سطح وزیران است.


نظر شما :