آغاز ماراتن مطبوعاتی پوتین

۲۸ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۹ کد : ۱۹۲۶۲۷۴ سرخط اخبار

 کنفرانس مطبوعاتی سالانه ولادیمیر پوتین که نهمین ماراتن مطبوعاتی وی از زمان دور اول ریاست جمهوریش در سال 2000 محسوب می شود، آغاز شد و پوتین در آن به بیان سیاست های روسیه در قبال مهمترین مسائل جهانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، پوتین در ابتدای این کنفرانس مطبوعاتی که با حضور نزدیک به 1300 خبرنگار خارجی و داخلی برگزار شد و پیش بینی می شود بیش از 4 ساعت به طول بیانجامد، به مساله اوکراین و کمک های مسکو به این کشور اشاره کرد و گفت: کمک های ما به اوکراین نشان دهنده تعهد روسیه برای کمک به کشوری است که آن را برادر خود می داند و در شرایط سخت آن را رها نمی کند.

رئیس جمهوری روسیه درباره حمایت های کشورش از کی یف گفت: کاهش قیمت گاز صادراتی روسیه به اوکراین موقت است و برای شرایط کنونی در نظر گرفته شده اما می توان با توافق دوطرف آن را ادامه داد.

وی افزود: ما از منافع اقتصادی خود حمایت می کنیم و در عین حال مخالف قراردادهای کی یف با اتحادیه اروپا نیستیم. اگر اوکراین تسلیم خواسته های اتحادیه اروپا شود برخی بازارها در روسیه را از دست می دهد.

پوتین ادامه داد: ما معتقدیم که تن دادن به خواسته های اتحادیه اروپا اوکراین را به جیره خوار این اتحادیه و مزرعه ای برای کشورهای اروپایی تبدیل می کند.

رئیس جمهوری روسیه در رابطه با برنامه موشکی ناتو نیز گفت: ما برنامه دفاع موشکی ناتو و آمریکا را خطری برای خود تلقی می کنیم و به آن پاسخ می دهیم. مسکو هنوز هنوز تصمیم نهایی را درباره استقرار موشک های استراتژیک "اسکندر" در استان کالینینگراد، واقع در مرز روسیه با اتحادیه اروپا نگرفته است.


نظر شما :