سفارت ایران در انگلیس بازگشایی نشده است

۲۷ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۹۲۶۲۳۸ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه سفارت ایران در انگلیس بازگشایی نشده، گفت: تصمیمات اولیه با اعزام کاردارهای غیرمقیم دو کشور اتخاذ شده و هر دوطرف تلاش دارند، به طور تدریجی روابط خود را ارتقا دهند.

مرضیه افخم در گفت وگو با خانه ملت، درباره زمان بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در تهران و سفارت ایران در لندن، گفت: هردو کاردار ترددی ایران و انگلیس به کشورهای مقابل سفری داشتند و ارزیابی و برآورد اولیه ای از محل کار و ساختمان های دیپلماتیک کشورهای خود داشتند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره بازگشت آجی شارما کاردار ترددی انگلیس  پیش از پایان دوهفته به لندن، ادامه داد: زمانی برای حضور کاردارهای غیر مقیم در کشورهای مقابل تعیین نشده بود و تنها سفر آنها برای ارزیابی اولیه از امکانات بود.

وی درباره اینکه آیا سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در انگلیس راه اندازی شده یا خیر، افزود: سفارت ایران در لندن راه اندازی نشده و تنها حبیب الله زاده کاردار غیرمقیم کشورمان درسفری به انگلیس با مقامات این کشور ملاقات کرد و پس از بازدید از ساختمان های دیپلماتیک ایران در انگلیس به کشور بازگشت.

افخم درباره درخواست  انگلیس از ایران برای دریافت خسارت، تصریح کرد: در روند گام به گام برای ارتقا سطح روابط تمامی ابعاد و مسائل موجود بررسی می شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه درباره زمان نهایی بازگشایی سفارتخانه های ایران و انگلیس در دو کشور، گفت: تصمیمات اولیه با اعزام کاردارهای ترددی دو کشور اتخاذ شده و هر دوطرف تلاش دارند، گام به گام و تدریجی روابط خود را ارتقا دهند.

کلید واژه ها: انگلیس


نظر شما :