آلن ایر: با تصویب تحریم های جدید مخالفت می کنیم

۲۷ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۶ کد : ۱۹۲۶۲۳۷ سرخط اخبار
سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: بر اساس برنامه اقدام مشترک که در ‍ژنو به توافق رسیدیم، همچنان با تصویب تحریم های هسته ای جدید علیه جمهوری اسلامی ایران مخالفت خواهیم کرد.
 
«آلن ایر» روز چهارشنبه در گفت و گوی با ایرنا افزود: واشنگتن بر اجرای برنامۀ اقدام مشترکی که در ژنو به توافق رسید، پایبند است.
 
وی تصریح کرد: اضافه شدن نام افراد و نهادهایی به فهرست تحریم ها که هفته پیش صورت گرفت، به معنای تحریم های جدیدی نیست بلکه مربوط به اجرای تحریم های جاری و کنونی می شود.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: همانطور که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا هم گفته است تا جایی که نظام سیاسی ما اجازه دهد، متعهدیم که از تصویب تحریم های جدید مربوط به مسایل هسته ای خودداری کنیم. 
 
آلن ایر با بیان اینکه این تعهد باعث جلوگیری از اجرا تحریم های هسته ای موجود نمی شود، مدعی شد: در طول روند مذاکرات، به روشنی به طرف ایران گفته ایم که همچنان به اجرای تحریم های موجود می پردازیم و اقدام هفته گذشته با این امر سازگار است. 
 
به گفته این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، این امرهمچنین درباره تصویب تحریم های جدیدی که مربوط به مواردی غیر از موضوع هسته ای می شود، صادق است.
 
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته اعلام کرد: اضافه شدن اسامی و شرکت ها نقض تفاهم نیست، گرچه اصل تحریم اشتباه است اما این اقدامات، اعتمادی را که برای ورود به مرحله بعدی نیازمند آن هستیم، خدشه دار می کند که در این مورد به صراحت به کاترین اشتون و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تذکر داده ایم و آنان برای رسیدن به مرحله نهایی تعهد دارند.
 
«مایکل مان» سخنگوی کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شب گذشته درباره ادامه مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: آنچه مشخص است اینکه دو طرف برای ادامه و پیشبرد گفت و گوها تمایل دارند و هردو گفته اند بزودی این اتفاق خواهد افتاد.
 
«سید عباس عراقچی» عضو تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته پس از دیدار با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد: ایران به مذاکرات هسته ای ادامه خواهد داد.
 
علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران ادامه مذاکره و پایبندی به آن چیزی است که در توافق ژنو آمده و شرایط برای رسیدن به توافق نهایی فراهم است.

نظر شما :