حضور 11 هزار خارجی در سوریه برای جنگ با دولت اسد

۲۷ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۳ کد : ۱۹۲۶۲۲۷ سرخط اخبار

 مرکز بین المللی مطالعات رادیکالیستی در گزارشی اعلام کرد که، بین 3 هزار و 300 تا 11 هزار شهروند خارجی از 70 کشور جهان وارد سوریه شده اند تا علیه نظام این کشور بجنگند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، مرکز بین المللی مطالعات رادیکالیستی در لندن اعلام کرد: از اواخر سال 2011 تا 10 دسامبر سال جاری حدود 3 هزار و 300 تا 11 هزار جنگجوی خارجی به سوریه رفتند تا در درگیری ها در این کشور مشارکت کنند.

مرکز مذکور تاکید کرد که این آمار شامل افرادی که در حال حاضر در سوریه می جنگند و افرادی که به کشورهایشان بازگشته اند و همچنین کسانی که بازداشت یا کشته شده اند، می شود.

در این گزارش آمده است که بیش از 80 درصد از این افراد از کشورهای عربی و اروپایی به سوریه رفته اند و سایر آن ها از جنوب شرق آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی، بالکان و جمهوری های جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی هستند.

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی این مرکز، حدود 18 درصد از افراد مسلح خارجی در سوریه از اروپای غربی هستند که فرانسه و انگلیس در این بین بیشترین سهم را دارند و حدود 70 درصد از آن ها از کشورهای خاورمیانه وارد سوریه شده اند.

مرکز بین المللی مطالعات رادیکالیستی تاکید کرد که بیشتر این افراد به جبهه النصره و "دولت اسلامی عراق و شام" که وابسته به القاعده هستند می پیوندند و ورود افراد مسلح خارجی به سوریه از آوریل گذشته بیشتر شده است.

در این گزارش به تعداد افرادی که برای حمایت از ارتش سوریه وارد این کشور شده اند، اشاره نشده است.

این مرکز گزارش خود را براساس هزار و 500 منبع از جمله گزارش های رسانه ای، آمارهای رسمی، بیانیه های گروه های مسلح و اطلاعاتی از پایگاه های اجتماعی، تنظیم و منتشر کرده است.


نظر شما :