هیگل و یعلون تلفنی در مورد ایران گفت‌وگو کردند

۲۶ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۹۲۶۱۶۹ سرخط اخبار

«چاک هیگل» روز گذشته در تماس تلفنی با «موشه یعلون» به وی اطمینان داده است که آمریکا به تعهد خود برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران پایبند است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در تماس تلفنی با «موشه یعلون» همتای اسرائیلی اش به وی در مورد تعهد آمریکا در محدود کردن برنامه هسته ای ایران، اطمینان داد.

در بیانیه ای که وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده، هدف از این تماس ادامه رایزنی ها در مورد موضوعات منطقه ای و تحکیم همکاری های دفاعی میان آمریکا و اسرائیل اعلام شده است.

این بیانیه می افزاید: وزیر هیگل بر تعهد ایالات متحده به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تأکید کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آن ها همچنین در مورد اوضاع سوریه از جمله تلاش های جامعه بین الملل برای نابودی برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه بحث کردند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، هیگل و یعلون در سال جاری میلادی 4 بار دیدار داشته اند که تازه ترین آن ماه گذشته در مجمع امنیت بین الملل «هالیفکس» در کانادا بوده است.

به نوشته «عاروتص شوع» دولت «باراک اوباما» در تلاش است تا مقامات اسرائیلی را نسبت به توافق هسته ای موقت با ایران قانع کند و در این راستا دیدارها و تماس های متعددی میان مقامات طرفین برقرار شده است.

ایران و گروه موسوم به 5+1 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) ماه گذشته در شهر ژنو سوئیس به توافقی اولیه دست یافتند. این توافق که باید ظرف 6 ماه اجرایی شود، میزان غنی سازی ایران را در سطح 5درصد حفظ کرده و برخی از تحریم ها را لغو می کند. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی این توافق را «اشتباهی تاریخی» خوانده است.

هفته قبل هم «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا میزبان گروهی از مقامات صهیونیست از جمله همتای اسرائیلی اش «یوسی کوهن» بود.


نظر شما :