سازمان ملل استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را تأیید کرد

۲۲ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۵ کد : ۱۹۲۵۹۶۵ سرخط اخبار

گزارش تیم حقیقت یاب سازمان ملل درباره ادعاهای استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سایت رسمی سازمان ملل گزارش داد تیم حقیقت یاب این نهاد بین المللی گزارش نهایی خود درباره سلاح های شیمیایی سوریه را تقدیم بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد کرده است.

نتیجه گیری بازرسان سازمان ملل در این گزارش چنین است: «هیئت سازمان ملل نتیجه گیری می کند که از سلاح های شیمیایی در درگیری های ادامه دار بین طرفین درگیر در جمهوری عربی سوریه استفاده شده است.»

با این حال در این گزارش 82  صفحه ای نتیجه گیری قاطعی درباره اینکه کدام یک از طرفین از این سلاح ها استفاده کرده اند انجام نشده است.

در گزارش تیم حقیقت یاب سازمان ملل به گزارش هایی که این هیئت از دولت های آمریکا، فرانسه، روسیه دریافت کرده اشاره شده اما افزوده شده این نهاد بین المللی نمی تواند به طور مستقل صحت آنها را تأیید کند.

بازرسان سازمان ملل گفته اند در ابتدا قرار بوده 16 منطقه مظنون به استفاده از سلاح های شیمیایی را بررسی کنند اما به علت نبود اطلاعات کافی و موثق 7 منطقه را مورد  بازرسی قرار داده اند.

بان کی مون پس از دریافت این گزارش در روز پنجشنبه گفت که وی روز جمعه مجمع عمومی سازمان ملل و روز دوشنبه شورای امنیت را در جریان این گزارش قرار خواهد داد.


نظر شما :