کیهان: مذاکرات کارشناسی تا کنون بی‌نتیجه مانده است

۲۱ آذر ۱۳۹۲ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۲۵۹۲۱ سرخط اخبار

روزنامه کیهان خبر داد: مذاکرات سطح کارشناسی بین ایران و شش قدرت جهانی تاکنون در تعیین تاریخ آغاز برای اجرای توافق هسته ای امضا شده بین دو طرف در ژنو، به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دو دیپلماتی که در این مذاکرات حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند بعید است که این مذاکرات به توافقی برای تعیین تاریخ آغاز محدودیت شش ماهه بخش هایی از برنامه انرژی هسته ای ایران بر اساس توافق 24 نوامبر، منجر شود.

جلسه دو روزه بین کارشناسان ایران و پنج عضو ثابت شورای امنیت سازمان ملل، یعنی چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آمریکا، به اضافه آلمان روز دوشنبه در وین، پایتخت اتریش آغاز شد اما به روز سوم کشید.

یکی از این دیپلمات ها با اشاره به اینکه احتمال دارد در جلسه آتی بین مقامات ارشد ایران و شش قدرت جهانی درباره تاریخ اجرای این توافق تصمیم گیری شود، گفت: «تصور وقوع چنین چیزی دشوار است.»

دیپلمات دیگر اظهار کرد «به عقیده من، با توجه به اینکه هفت و یا هشت نهاد، با دیدگاه های متفاوت در این مذاکرات درگیر هستند، تصمیم گیری به ناچار به طول خواهد انجامید.»

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در امور حقوقی و بین المللی روز یکشنبه اعلام کرد که هدف از مذاکرات در سطح کارشناسی، یافتن ساز و کارهای اجرایی برای اجرای توافق موقتی است که در تاریخ 24 نوامبر در شهر ژنو سوئیس بین ایران و 1+5 صورت گرفت.

در همین حال رضا نجفی از احتمال برگزاری دور جدیدی از مذاکرات در اول بهمن در تهران خبر داد.


نظر شما :