عربستان آمادگی سفر ظریف را نداشت

۱۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۹۲۵۸۲۱ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: «آمادگی لازم برای سفر وزیر امور خارجه به عربستان از سوی مقامات سعودی وجود نداشت اما برنامه سفر در دستور کار ما قرار دارد.»

  • وی درپاسخ به این سوال که به نظر می رسد روابط ایران و عربستان قطع شده است و اینکه آیا عربستان از ایران درخواستی دارد و اینکه عربستان با رژیم صهیونیستی برعلیه ایران متحد شده است، گفت: دکتر ظریف سفر موثر و مفیدی را به کشورهای منطقه داشتند. جمهوری اسلامی ایران در شروع سفر آمادگی داشت به کشور عربستان سفر کند، لازم است آمادگی هایی در آن سمت ایجاد شود و چنانچه ایجاد شود ما عربستان را از لیست کشورهایی که هدف سفر هستند خارج نکرده ایم. آمادگی لازم برای مقامات عربستان برای انجام سفر وجود نداشت. آمادگی داریم در زمان مناسب این سفر انجام شود و سفر در دستور کار است.
  • عربستان کشور مهم منطقه است و معتقدیم با همکاری و صحبت مسائل منطقه حل می شود. جمهوری اسلامی ایران بارها آمادگی خود را اعلام کرده و امیدواریم در اولین فرصت که عربستان آماده باشد این سفر صورت گیرد.
  • باید بپذیریم که اگر گفتگوها کم شود امکان سوء تفاهم و تبلیغات وجود دارد لذا برای دستیابی به گفتگوهای مستقیم و افزایش همکاریها به ویژه با همسایگان جنوب خلیج فارس آماده هستیم و برای عربستان نیز نقش ویژه قائلیم.

 


نظر شما :