ایران دنبال برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز نیست

۱۸ آذر ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۸ کد : ۱۹۲۵۷۸۵ سرخط اخبار

مشرق- پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن در خبری واکنش یکی از اعضای کنگره ایالات متحده نسبت به موضع گیری اخیر اوباما را رصد کرد.

این پایگاه آورده است: نمایش مصاحبه مایکل مک کول نماینده تگزاس در شبکه سی ان ان برای بحث در نوع نگاه اوباما به برنامه هسته ای ایران صورت گرفت.

این گزارش می افزاید: رئیس جمهور اوباما در دهمین سالگرد همایش سابان، عنوان کرد: «می توانیم تصور کنیم که یک توافق جامع شامل محدودیت های بسیار و مکانیسم های تحقیق و بازرسی های مداخلانه انجام شود اما این کار به ایرانیان اجازه داشتن برنامه هسته ای صلح آمیز را خواهد داد.»

این پایگاه خبری در ادامه آورده است: مک کول نماینده جمهوری خواه کنگره، ضمن مخالفت با موضع اوباما در مورد برنامه هسته ای ایران گفت: «دیروز رئیس جمهور ایران گفت که سانتریفیوژها در ایران هرگز از کار نخواهند ایستاد. و این سخن وی به من پیام سخت و بسیار سردی را می دهد مبنی بر اینکه ایرانیان مایل نیستند یک برنامه هسته ای صلح آمیز داشته باشند.»

این گزارش نتیجه می گیرد :در ایالات متحده حامی بزرگ توافق با ایران شخص اوباما است که نظرش در مورد توافق جامع و نهایی با ایران، اعمال محدودیت های بسیار و بازرسی های مداخلانه است. در حالی که کنگره و نمایندگان آن کاملا با هرگونه توافقی مخالفند و آن را به ضرر آمریکا می بینند. در ایران اما همچنان گاهی نگاه های خوشبینانه ای در مورد توافق با آمریکا مشاهده می شود.


نظر شما :