درخواست کری از اسرائیل درباره ایران

۱۷ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۵ کد : ۱۹۲۵۷۲۸ سرخط اخبار

جان کری وزیر خارجه آمریکا بعد از بازگشت از سفر به خاورمیانه در اظهاراتی از اسرائیل خواست که از توافق هسته ای با ایران و همچنین مذاکرات صلح با فلسطین حمایت کند.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه هیل، جان کری وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه صلح در منطقه امنیت اسرائیل را بیشتر تامین می کند از اسرائیل خواست که از توافق هسته ای با ایران حمایت کند.

کری در اظهارات خود در انجمن «سابان» در واشنگتن گفت: ما می دانیم که دیپلماسی بدون زور کور است و برای جهان خطرناک است. اما ما همچنین معتقدیم که استفاده از زور بدون دیپلماسی نیز کور و خطرناک است.

کری افزود: دیپلماسی با تهدید استفاده از نیروی نظامی توانست به نابودی سلاحهای شیمیایی سوریه منجر شود.

وی تاکید کرد که اسرائیل با صلح قدرتمندتر است و این صلح می تواند منجر به تقویت اسرائیل شود.

کری تاکید کرد که ایران هسته ای یک تهدید واقعی است و ما همواره آن را مورد ملاحظه قرار خواهیم داد و هیچ توهمی در این زمینه نداریم.

وی گفت: بگذارید حرفی که باراک اوباما از روز اول گفته است را تکرار کنم؛ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد، نه قبلا، نه الان و نه هیچ زمان دیگری این اجازه داده نخواهد شد.

با این حال وزیر امور خارجه آمریکا از توافق هسته ای موقتی با ایران دفاع کرد و گفت: روزی که این توافق اجرایی شود اسرائیل ایمن تر خواهد بود. برنامه هسته ای ایران در طول مذاکرات پیشرفت نخواهد داشت.

وی گفت: بدون شک اسرائیل بعد از اجرای توافقنامه امن تر خواهد بود تا قبل از آن.


نظر شما :