تعهد هاگل به حفظ امنیت خلیج فارس

۱۶ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۹۲۵۶۶۸ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به بحرین تاکید کرد که کشورش به آنچه "حفظ امنیت منطقه حوزه خلیج فارس" خواند، پایبند است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در منامه دیدار کرد.

در این دیدار هاگل بر تلاش آمریکا برای حفظ امنیت حوزه خلیج فارس و خاورمیانه تاکید کرد. این مقام ارشد پنتاگون همچنین از کشتی جنگی آمریکا که به منظور رویارویی با حملات موشکی مجهز به سلاح شده، بازدید کرد.

3

هاگل در بحرین

وزیر دفاع آمریکا قرار است امروز (شنبه) نیز در کنفرانسی مطبوعاتی در منامه دیدگاه های امنیتی آمریکا را درباره خاورمیانه مطرح کند.

هاگل و پادشاه بحرین در دیدارشان که در کاخ پادشاهی بحرین در منامه برگزار شد، درباره چالش های امنیتی که منطقه خاورمیانه با آن روبروست و توافق اخیر ایران با گروه 1+5 گفت وگو کردند.

دو طرف همچنین درباره روند اصلاحات در بحرین و لزوم مشارکت تمامی طرف ها و احزاب سیاسی بحرین در روند سیاسی این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

چاک هاگل در سخنرانی امروز خود اعلام کرد، آمریکا نیروهای نظامی خود که بیش از 35 هزار سرباز در منطقه خلیج فارس است، در این منطقه نگه خواهد داشت.

وی گفت: به رغم امضای توافقنامه با ایران، بیش از 35 هزار سرباز آمریکایی در منطقه خلیج فارس باقی می مانند و آمریکا قصد تغییر در میزان نیروها را ندارد.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :