واکنشها به شهادت فرمانده حزب الله لبنان

۱۳ آذر ۱۳۹۲ | ۲۲:۰۷ کد : ۱۹۲۵۵۸۸ سرخط اخبار
مقامات مختلف و شخصیتهای برجسته لبنانی از احزاب و طوایف مختلف ترور یکی از فرمانده هان حزب الله را محکوم کرده و رژیم صهیونیستی را تنها پیروز ناامنی های اخیر در لبنان دانستند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، ترور "حسان اللقیس" از فرماندهان حزب الله لبنان با واکنش شخصیتهای مهم و احزاب مختلف لبنانی روبرو شده که همگی این عملیات تروریستی را محکوم کرده اند.

در همین رابطه "ولید جنبلاط" رهبر حزب سوسیالیست ترقیخواه در گفتگو با پایگاه لبنانی العهداظهار داشت: من این اقدام تروریستی را از پایه و اساس محکوم می کنم. جنبلاط همچنین در این گفتگوی کوتاه اقدامات تروریستی اخیر در بیروت و خشونتهای طرابلس را بی ارتباط با هم ندانست و این اقدامات را محکوم کرد.

جنبلاط همچنین خواستار پیگیرد عوامل تروریستی دخیل در عملیاتهای تروریستی اخیر در بیروت، طرابلس و سفارت ایران توسط دستگاه قضایی بود.

- جریان "اللقاء الاسلامی الوحدوی" لبنان با صدور بیانیه ای ترور فرمانده حزب الله لبنان را نشانه همکاری خائنان، جاسوسان و جنایتکاران دانست و آن را به شدت محکوم کرد. این جریان اسلامی تاکید کرد: گذشته از هویت عاملان این اقدام تروریستی، باید توجه داشت که اسرائیل پشت پرده این اقدامات قرار دارد.

- به گزارش پایگاه لبنانی النشره ، شیخ "صهیب حبلی" امام جماعت اهل سنت مسجد ابراهیم در بیروت نیز با محکومیت این اقدام تروریستی تاکید کرد: این اقدام بزدلانه، اراده مقاومت لبنان را تقویت خواهد کرد.

- "هاکوپ بقرادونیان" از اعضای مسیحی فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان نیز با محکومیت این اقدام تروریستی، تاکید کرد: این برای نخستین بار نیست که رهبران مقاومت هدف حمله قرار می گیرند. وی افزود: باید توجه داشت اسرائیل از وجود مقاومت در لبنان متضرر شده و  نخستین طرفی است که از این اقدام سود می برد.

- "اسعد حردان" رئیس حزب قومی اجتماعی سوریه اظهار داشت: این عملیات تروریستی بیانگر این است که دشمن صهیونیستی در کمین لبنان، مقاومت و رهبرانش نشسته است. وی همچنین تاکید کرد: زمان بندی این اقدام تروریستی، معناهای بسیاری دارد که مهمترین آن حضور خطرناک جاسوسان و عوامل مزدور اسرائیل در لبنان است.

- "عبدالرحمان البرزی" رئیس سابق شهرداری صیدا نیز با محکومیت شدید ترور فرمانده حزب الله، تاکید کرد: دشمن اسرائیلی این اقدام را مرتکب شده و از اختلالات امنیتی موجود در لبنان سود می برد.

- "حزب خلق ناصری" لبنان نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد: این جنایت تروریستی یاران مقاومت را نمی ترساند، بلکه به اصرار آنها برای مبارزه با دشمن صهیونیستی و عاملان این این رژیم می افزاید.

- جریان العروبه لبنان نیز با محکومیت ترور فرمانده حزب الله لبنان، تاکید کرد: موساد با استفاده از جاسوسان خود در لبنان، پشت پرده این اقدام تروریستی کورکورانه قرار دارد. این حزب لبنانی جریان 14 مارس به ریاست سعد الحریری را مسئول ناامنی های اخیر در لبنان دانست که در خدمت دشمن صهیونیستی قرار می گیرد.

 

کلید واژه ها: اقدام تروریستی حزب الله


نظر شما :