ایران باید به کنفرانس «ژنو ۲» دعوت شود

۱۲ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۳ کد : ۱۹۲۵۵۰۵ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان ملل طی یک سخنرانی در پایتخت «پرو» تأکید کرد ایران باید جزء شرکت کنندگان کنفرانس بین المللی «ژنو ۲» درباره سوریه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدای روسیه، دبیرکل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در «لیما»، پرو، روز دوشنبه اعلام کرد که هنوز درباره لیست شرکت کنندگان در کنفرانس «ژنو2» درباره سوریه که قرار است 22 ژانویه (2 بهمن) برگزار شود، تصمیمی نگرفته است اما بر این باور است که ایران باید جزء شرکت کنندگان در این نشست باشد.

بان کی مون ابراز امیدواری کرد که لیست حاضران کنفرانس در یک نشست مقدماتی که قرار است 20 دسامبر (29 آذرماه) در ژنو با حضور سازمان ملل،روسیه و مقامات آمریکایی برگزار شود، هماهنگ گردد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: ایران باید به نشست ژنو2 دعوت شود. من و اخضر ابراهیمی در گذشته نیز روشن کردیم که ایران باید به این نشست دعوت شود. من معتقدم که ایران یکی از کشورهایی است که می تواند نقش مهمی ایفا کند اما هنوز تصمیمی نگرفته ام.

وی اعلام کرد که این موضوع در نشست مقدماتی ژنو مورد بحث قرار می گیرد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان ماه جاری میلادی مشخص شود که چه کشورهایی باید به این نشست دعوت شوند.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران اعلام کرد که تهران آمادگی دارد که اگر دعوت بدون پیش شرطی از این کشور صورت گیرد، در کنفرانس ژنو2 شرکت کند.


نظر شما :